اخبار روز سینما جهان

۵ فیلم بد تاریخ سینما به انتخاب IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین نه تنها بهترین است که در دنیای سینما طرفداران دارد. بدترین و زشت ترین ها هم بی مشتری نیستند. برخی از بدترین ها آنقدر محبوب هستند که تبدیل به فرقه شده اند و پیروانی از فرقه دارند. فیلم های بد یا در گیشه شکست خوردند یا از نظر هنری شکست خوردند. به هر دلیلی، برخی از بدترین فیلم های سینما جاودانه شده و در تاریخ حک شده اند.

همشهری آنلاین نوشت: سایت IMDb فهرستی از فیلم های بد تاریخ سینما را در اختیار دارد و مشخص است که خیلی ها با لذت این فیلم ها را تماشا کرده اند و به بد بودن آن ها رای داده اند. 5 فیلم این لیست به شرح زیر است:

1. فاجعه (جیسون فریدبرگ و آرون سلتزر، 2008)
فیلمی که انواع و اقسام کلیشه های سینمایی و شوخی های بی ربط را در خود دارد و تماشای آن تا آخر واقعا سخت است. داستان در مورد پایان جهان به دلیل مشکلاتی است که انسان ها با اعمال خود در طبیعت ایجاد می کنند و برخی از جوانانی که می خواهند جلوی فاجعه را بگیرند. این زنان جوان هر کاری می کنند فقط فیلم را بدتر و خنده دارتر می کنند.

2. مانوس: دست های سرنوشت (هارولد پی وارن، 1966)
فیلم های ترسناک بد برای خودشان یک ژانر هستند. برخی از فیلم های ترسناک خوب هستند زیرا بد هستند. توضیح اینکه چگونه یک چیز خوب است از شدت بد، مدتی طول می کشد و در اینجا جای خود نیست. اما حتما تجربه لذت بردن از چیز بد را داشته اید. این فیلم نیز در همین ژانر است. مواجهه خانواده ای با فرقه ای که مردم را قربانی می کند یکی ناشی از بدی های سینماست.

5 بدترین فیلم تاریخ سینما از نظر سایت IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

3. بردمیک: شوک و هیبت (جیمز انگوین، 2010)
این فیلم به جای ادای احترام به «پرندگان» هیچکاک، بدن استاد تعلیق را در گور می لرزاند، به اندازه کافی بد و غیر قابل تحمل و تماشا نشدنی است. فیلمی که جلوه های ویژه اش ارزشش را ندارد، نه داستان درستی دارد و نه پیامی برای رساندن. این فیلم بد دو دنباله داشته و ممکن است قسمت چهارم ساخته شود. به هر حال اگر کسی این فیلم را نمی دید دنباله ای ساخته نمی شد.

5 بدترین فیلم تاریخ سینما از نظر سایت IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

4. Superkids: Kid Genises 2 (باب کلارک، 2004)
دیوانه ای با بازی Jon Veit که زمانی در شاهکارهایی مانند “Midnight Cowboy”، “Deliverance” و “Predicament” بازی کرده بود، به دنبال کنترل ذهن مردم است و برخی از کودکان می خواهند جلوی او را بگیرند. کمتر فیلمی در دنیای سینما تا این حد پست و بی ارزش بوده است و تماشای آن تا انتها تا این حد خفه کننده و غیرممکن است. این فیلم به تنهایی می تواند در لیگ مستقلی از همه فیلم های بد قرار گیرد و هر لحظه آن از نظر میزان مزخرف با لحظه های قبلی و بعدی آن رقابت کند.

5 بدترین فیلم تاریخ سینما از نظر سایت IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

5. کرک کامرون کریسمس را نجات می دهد (دارن دوان، 2014)
این فیلم داستانی پیچیده درباره کریسمس، اختلافات خانوادگی و تمرکز بر معنویت به جای مادی گرایی دارد، اما منتقدان تندترین نقدها را درباره آن نوشتند. فیلمی که سعی می کند ارزش کریسمس را با روحیه ای سرد و افسرده به همه یادآوری کند، اما تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که همه را وادار کند دعا کنند که هرگز فیلم دیگری به این بدی را نبینند.

5 بدترین فیلم تاریخ سینما از نظر سایت IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

بدترین کارگردان تاریخ
IMDb متکی به رای کاربرانش است که عموما جوان هستند و آثار زیادی از تاریخ سینما را ندیده اند. اما کیست سینمادوستی که نداند بدترین فیلم تاریخ سینما «نقشه 9 از فضا» ساخته اد وود است که البته پس از مرگ کارگردانش شهرت جهانی به ارمغان آورد. تیم برتون در فیلمی به نام «اد وود» با بازی جانی دپ داستان این کارگردان را روایت کرد که عاشق آرسن ولز بود اما فیلم هایی ساخت که تلفیقی از ترسناک و علمی تخیلی بود. اد وود توسط برخی از منتقدان به عنوان “بدترین کارگردان تاریخ” شناخته می شود. به همین مناسبت دو سال پس از مرگش از سوی دو منتقد جایزه ترکیه طلایی را دریافت کرد که نقش بسزایی در شهرت او داشت.

5 بدترین فیلم تاریخ سینما از نظر سایت IMDb / بدترین کارگردان تاریخ سینما کیست؟

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا