اخبار روز سینما

گزارشی از تعداد مخاطبانی که در پردیس ملت «ناسیون» به انتخاب ملت فیلم می بینند.

از ابتدای سال 1403 پردیس سینمایی «ملت» توانسته است یکی این دانشگاه به یکی از پردیس های محبوب تبدیل شده است که در آن مردم در تماشای فیلم در اتاق هایش شانس زیادی از خود نشان داده اند.

به گزارش بازتاب آنلاین، از ابتدای سال پردیس سینمایی ملت که نزدیک به 13 سال است در آغاز سال جدید افتتاح شده است. یکی یکی از معروف ترین پردیس های سینمایی پایتخت است. طبق آمار، پردیس ملت جزو 6 سینمای است که مردم در بین 20 سینمای برتر تهران بیشترین لطف را به آن داشته اند.

این مجموعه در ابتدا شامل 4 سالن بزرگ و یک سالن کوچک بود که طی بازسازی در سال 1397 تعداد سالن ها به 12 سالن رسید و در سالن های این پردیس در مجموع 1812 صندلی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. از آغاز فروردین تا وسط اردیبهشت ماه در سال 1403 تعداد 69 هزار و 336 نفر در سالن های این سینما به تماشای فیلم پرداختند که گیشه این استقبال به 5 میلیارد و 670 میلیون تومان رسید. این آمار نشان می دهد که بیش از 2 درصد از کل فروش سینمای کشور در این مدت در سینما پردیس ملت تولید شده است.

«مست عشق» پدیده اکران امسال است یکی یکی از فیلم‌هایی است که در پردیس ملت پخش می‌شود.

یکی از نکات جالب سینمای پردیس ملت رشد چشمگیر تعداد تماشاگر در یک ماه و نیم اول سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال 1401 است که به عنوان مثال در ششم اردیبهشت ماه 1403 در یک روز عادی آخر هفته پس از تعطیلات نوروزی مجموع فروش گیشه پردیس ملت 291 میلیون و 830 هزار تومان بوده که نشان می دهد سه هزار و 210 نفر بلیت خریده و به تماشای فیلم ها و تئاترهای این سینما نشسته اند. در این روز. از این بین 1597 نفر برای دیدن «مست عشق» به سینما رفتند. «تمساح خونی» با 672 تماشاگر و «سال گربه» با 243 تماشاگر کمدی های اکران شده در پردیس ملت هستند که در یک روز بیش از 900 نفر را به سالن های این سینما کشاند. «بی تن» فیلم جنایی درام که پیش از آغاز سال جدید با 420 تماشاگر در یک روز اکران شد، ثابت می کند که همچنان در این سینما تماشاگر دارد.

پردیس ملت در سال جدید. یکی این پردیس به یکی از پرطرفدارترین پردیس های تهران تبدیل شده است.
تعداد قابل توجهی از تماشاگران در پردیس «ملت» به تماشای «تمساح خونین» نشستند.

در پایان، تئاتر کمدی ارائه شده در پردیس ملت با 200 تماشاگر به دلیل اجرای یک نمایش، آخرین جایگاه را در فهرست مخاطبان پردیس ملت در یک روز به خود اختصاص داد. این آمار را می توان با استقبال مردم در روز سه شنبه که بلیت ها نیم بها بود مقایسه کرد. مثلا سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در ماه 1403 مجموع فروش این پردیس بالغ بر 163 میلیون و 840 هزار تومان بوده و در مجموع 3819 نفر به این سینما مراجعه کرده اند. در این روز فیلم «مست عشق» 2299 نفر، «بی بادان» 647 نفر، «تمساح خونین» 524 نفر، «سال گربه» 235 نفر و 63 نفر به تماشای سینمای این مجموعه نشستند.

پردیس سینمایی «ملت» توسط موسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اداره می شود. به جز پردیس ملت، دو مجموعه فیلم دیگر باغ کتاب و پردیس راگا در اوایل سال 1403 توانستند توجه عموم را به خود جلب کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا