اخبار روز

چگونه می توان یک استاد دانشگاه را فقط به دلیل مخالفت با صهیونیست ها توسط پلیس به زمین کشیده و دستبند زد؟

امام جمعه مشهد با اشاره به نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی خاطرنشان کرد: این نامه ها جوانانی را به وجود آورده که امروز با همه جنایات دولت، پلیس و سربازان آمریکا مخالفت می کنند و دست از سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی برنمی دارند شعارهایی که در دانشگاه های خود می دهند، حتی به زبان مادری خود، بلکه به فارسی شعار می دهند. در این شرایط بدیهی است که دولت آمریکا دچار وحشت خواهد شد، زیرا جوانان هموطن خود با زبان خمینی کبیر و مردم ایران به جنبش مقاومت پیوسته اند.

حجت الاسلام سیداحمد علم الهادی در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) زنان کریمه اهل بیت (ع) فرمودند: زینب کبری (سلام الله علیها) در وجود مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز حضور داشته است. یکی این شامل وابستگی به برادر نیز می شود. همان گونه که زینب کبری (سلام الله علیها) با سیدالشهداء (علیه السلام) و فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نسبت داشتند. تولد این بانوی بزرگوار را به همه شما برادران و خواهران عزیزم تبریک می گویم.

نماینده فقهای استان خراسان رضوی با اشاره به تحولات اخیر در دانشگاه های آمریکا و اعتراض دانشجویان به محکومیت جنایات صهیونیست ها گفت: یکی یکی از مشکلات امروز ما جنبش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا است. این مشکلی است که پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا رخ نداده و ظهور آن در آمریکا، حامی اصلی صهیونیست ها، اهمیتی دوچندان دارد. مهمتر از همه، زیرا این حرکت ضد صهیونیستی در قلب مردم آمریکا و نخبه ترین طبقات جامعه آمریکا، دانشجویان و اساتید، در قالب یک حرکت همه جانبه، ویرانگر و خشونت آمیز به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: سرکوب این حرکت توسط آمریکا به نشانه ای تبدیل شده است که لیبرال دموکراسی آمریکا را به تمام دنیا نشان داده است و همه متوجه شده اند که چگونه می توان یک استاد دانشگاه را توسط پلیس گرفت افسر را فقط به خاطر مخالفت با صهیونیست ها به زمین کشیده و دستبند زده اند؟

علم الهادی با تاکید بر لزوم رونق جنبش دانشجویی آمریکا، تصریح کرد: ریشه این جنبش دانشجویی در دو نامه ای است که رهبر معظم انقلاب در سال های 2013 و 2014 به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند. وقتی این نامه خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشته شد، عده ای در کشور پرسیدند: آیا ممکن است یک دانشجوی آمریکایی به این اصول و آموزه ها پایبند باشد؟

وی تاکید کرد: در این نامه آمده است: «خطاب شما جوانان است. نه به این دلیل که معتقدم پدران و مادران شما را ندیده‌ام، بلکه به این دلیل که آینده ملت و کشورتان را در دستان شما می‌بینم و حس جستجوی حقیقت را در دل‌های شما زنده‌تر و بیدارتر می‌بینم. ضمناً در این مقاله به سیاستمداران و دولتمردان شما نمی پردازم زیرا معتقدم آنها آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده اند.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: با این لحن و خطابی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان داشتند، این جریان از آنجا شروع شد. این نامه توسط ولی امر مسلمین جهان نوشته شده است و با تأثیر کلمه مطمئناً در قلب هر جوان و آزاده ای حتی آمریکایی و اروپایی تأثیر می گذارد. از آن به بعد موضوع فلسطین مطرح شد تا این جوانان حقیقت دوست با مسائل انسانی و اخلاقی بیشتر آشنا شوند.

علم الهادی با اشاره به فرازهایی از نامه دوم رهبر معظم انقلاب گفت: یک خانواده فلسطینی ده ها سال است که از ماشین کشتار و ویرانگری رژیم صهیونیستی در امان نبوده است شهرک سازی رژیم صهیونیستی را مقایسه کنید؟

وی افزود: سوال محوری حضرت آقا این بود که «این رژیم هر روز خانه‌های فلسطینی‌ها را تخریب می‌کند و باغ‌ها و مزارع آن‌ها را تخریب می‌کند، بدون اینکه مورد انتقاد جدی و مؤثر هم پیمانان با نفوذ خود یا دست‌کم نهادهای به ظاهر مستقل بین‌المللی قرار گیرد، حتی به آنها هم می‌دهد. فرصتی برای انتقال معیشت یا جمع آوری محصولات کشاورزی، همه اینها اغلب در مقابل چشمان وحشت زده و اشک آلود زنان و کودکانی رخ می دهد که شاهد حمله به اعضای خانواده خود و در برخی موارد قرار گرفتن در موقعیت های وحشتناک مراکز شکنجه هستند.

آیا جنایت دیگری به این اندازه و ابعاد و با این تداوم زمانی در دنیای امروز سراغ دارید؟ تیراندازی به یک زن در وسط خیابان فقط به دلیل اعتراض او به یک سرباز مسلح. اگر تروریسم نیست، چیست؟ از آنجایی که این بربریت توسط نیروهای یک دولت اشغالگر انجام می شود، آیا نباید آن را افراط گرایی توصیف کرد؟ یا شاید این تصاویر دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند، صرفاً به این دلیل که شصت سال است که به طور مکرر روی صفحه‌های تلویزیون نمایش داده می‌شوند.»

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این نامه ها جوانانی را به وجود آورد که امروز با همه جنایات دولت، پلیس و سربازان آمریکایی مخالفت می کنند و از سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی دست بر نمی دارند. حتی شعارهایی را که در دانشگاه می دهند به زبان مادری خود نمی گویند بلکه به فارسی شعار می دهند. در این شرایط بدیهی است که دولت آمریکا دچار وحشت خواهد شد زیرا جوانان هموطن خود با زبان خمینی کبیر و ملت ایران به جریان مقاومت پیوسته اند.

وی ادامه داد: در مقابل دشمن سه راه وجود دارد. جنگ، تسلیم یا بازدارندگی. کامل ترین استراتژی بازدارندگی یا زندگی با قدرت است تا دشمن جرات ورود به جنگ را نداشته باشد. ما اخیراً این مشکل را به چشم خود دیدیم و تا مدت ها هیچ یک از سران نظام حاکم جرأت نداشتند ما را به جنگ تهدید کنند. حتی وقتی ایران اسلامی در محاصره پایگاه‌های ارتش تروریستی آمریکاست و مثل سگ پارس می‌کنند، جرات ندارند جلو بیایند.

علم الهادی با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه ابراهیم تصریح کرد: همه اینها مدیون اقتدار رهبری است که به دشمن قدرت نمایی کرد و ملت ما را به این بازدارندگی و استواری رساند این هدایت و هدایت مدبرانه خداوند است سپاسگزاریم، زیرا خداوند متعال فرموده است: «شَکْرُ أَمْحَدُونَ» و همین شکرگزاری است که موجب ظهور حجت الهی در زمین می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا