اخبار روز

چهره پشت صحنه همستر «مبارزه» فاش شد


به گزارش مانیبان به نقل از فرادید: وب سایت روزنامه روسی The Bell اخیرا مدعی شده است که بر اساس برخی تحقیقات انجام شده توسط خبرنگاران خود، چهره پشت صحنه بازی همسترکامبت را کشف کرده است. بر اساس این گزارش، ادوارد گورینوویچ، تاجر روسی در حوزه فناوری اطلاعات و موسس شرکت‌های CarPrice و CarMoney، یکی او یکی از سازندگان این بازی ویروسی است.

منابع بل ادعا می کنند که دو ماه قبل از راه اندازی همستر کمبت یعنی زمانی که هنوز کسی اسم آن را نشنیده بود، همزمان با دامنه اینترنتی اصلی این بازی، دامنه دیگری با نام دقیق (همسترکامبت) با پسوند «.com» ثبت شد.

ثبت همزمان این دو دامنه قطعاً نمی‌توانست تصادفی یا توسط افراد غیر مرتبط انجام شود. اما نکته اینجاست که بر خلاف دامنه اصلی، ثبت کنندگان دامنه دوم فراموش کرده اند که اطلاعات ثبت کننده را حذف کنند. در نتیجه خبرنگاران توانستند ببینند چه کسانی پشت ثبت این دامنه هستند.

آدرس ایمیل ap@arenum.games مورد استفاده در هنگام ثبت دامنه متعلق به Arenum Ltd در قبرس است. در فهرست سهامداران این شرکت ادوارد گورینوویچ و دیگر تجار روسی الکساندر زلنچیکوف و الکساندر پاشنیک حضور دارند.

بنابراین، در حالی که قبلاً فقط حدس و گمان هایی در مورد منشا روسی این بازی می شد، اکنون تقریباً می توان مطمئن بود که همستر نبرد مالکیت سرمایه داران روسی است.

ادوارد گورینوویچ یک سرمایه گذار جوان و ریسک پذیر است که شرکت CarPrice او در سال 2015 در لیست 100 استارت آپ اروپایی قرار گرفت و در مجموع حدود 42 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

در سال 2017، گورینوویچ از مدیرعاملی CarPrice استعفا داد و در چندین استارت آپ دیگر از جمله Dbrain، R-Set و blizkie.ru سرمایه گذاری کرد. او همچنین در پروژه ای به نام Expload سرمایه گذاری کرد که به بازیکنان اجازه می دهد از مسابقات، ماموریت ها و فروش اقلام کسب درآمد کنند.

در سال 2018، گورینوویچ پلتفرم بلاک چین Mytime را تأسیس کرد. توسعه منحصر به فردی که به افراد امکان می دهد برای زمانی که صرف خدمات مختلف شرکت می کنند، ارز دیجیتال دریافت کنند. هدف این پلتفرم حذف واسطه ها بین کاربران و شرکت ها و ارائه مزایایی برای هر دو طرف است.

ارتباطات همستر کمبت با تلگرام

The Bell همچنین ادعا کرد که ذینفعان Master Combat شامل پیام رسان تلگرام هستند. البته این کاملا طبیعی است زیرا این بازی بر روی پلتفرم تلگرام منتشر شده است. برای تلگرام همستر مبارزه فرصتی برای نه تنها کسب درآمد از ارز دیجیتال جدید، بلکه برای ترویج بلاک چین TON و نمایش این پلت فرم به عنوان فروشگاهی یک‌جا برای همه انواع برنامه‌ها بود.

به گفته پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، به مرور زمان این پیام رسان به برنامه ای شبیه وی چت چینی تبدیل می شود و خدمات مختلفی را در یک پلتفرم ارائه می دهد. به گفته برخی منابع، هیاهوی اطراف همستر Combat Formed بزرگترین کمپین تبلیغاتی رایگان در تاریخ تلگرام است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا