اخبار روز

وقتی تعداد نامزدها کم است، انتخابات به همان سردی برگزار می شود که اکنون شاهد آن هستیم

به گزارش بازتاب آنلاین، این رکود سیاسی حتی در سطح شهر تهران نیز مشهود بود و در مقایسه با دوره های مشابه که انتخابات مجلس تا دور دوم تمدید شد، پایتخت رنگ انتخاباتی به خود نگرفت.

صفحه الف نوشت: مقایسه مرحله دوم انتخابات سراسری هشتم با دوره کنونی گواه این مطلب است. اگرچه برخی تغییرات در قالب تبلیغات، تحولات فناوری و ارتباطات را دلیل بیگانگی محیط شهری از انتخابات می دانند، اما در رسانه های آنلاین، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چندان نشانه ای از انتخابات دیده نمی شود.

کاهش مشارکت رای دهندگان از سال 2018 مشکلی انکارناپذیر نیست و تحلیل و مبارزه با این مشکل فرصت جداگانه ای را می طلبد. این کنشگری دروغین سیاستمدارانی است که خود را لایق پوشیدن خرقه سیاست بدون استنباط از الزامات این عرصه می دانند.

انتخابات امری یک طرفه نیست و به مردم بستگی دارد، بلکه واکنش مردم به شکل و کیفیت سیاست فعالان این عرصه است. کاندیدایی که خود را لایق نمایندگی ملت و نشستن در کرسی نمایندگی می‌داند باید بتواند خود را در برابر مردم ثابت کند و اثربخشی خود را ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر این امر الزامی نیست.

بسیاری از نامزدها در سطح ملی نه استراتژی مشخصی برای نقش خود در پارلمان دارند و نه چارچوب فکری مشخصی برای فعالیت سیاسی دارند.

با نزدیک شدن به لیست های انتخاباتی، بسیاری تلاش کردند به کرسی بهارستان برسند که از سطح کنش سیاسی کاسته شد. اکثریت کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات می‌گیرند و حتی کسانی که تردید می‌کنند و در انتخابات شرکت می‌کنند که به شبهاتشان پاسخ داده می‌شود، چیزی از نگرش کاندیداها نمی‌دانند و کاندیداها حتی کوچک‌ترین تلاشی برای حضور در انتخابات نمی‌کنند. با انجام این کار، مردم تصور می کنند که در میان کاندیداها عدم ارتباط خاص با جامعه وجود دارد که همین مشکل را ایجاد می کند یکی این یکی از عواملی است که فضای سیاسی را راکد و سرد کرده است.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا