اخبار ارز دیجیتال

نگاهی به بازار کریپتو؛ درخشش توکن‌های هوش مصنوعی در میان رکود نسبی بازار!

بازار ارزهای دیجیتال در اواخر ماه ژوئن با اصلاح گسترده‌ای مواجه شده است. قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح ماهانه خود یعنی ۶۴۰۰۰ دلار سقوط کرد و آلت‌کوین‌های اصلی هم با کاهش قیمت مواجه شدند.

اما در همین زمان، توکن‌های بخش هوش‌ مصنوعی روندی صعودی را تجربه کردند. افزایش قیمت توکن‌های این بخش احتمالا به دلیل رشد ارزش سهام شرکت انویدیا و تبدیل شدن آن به با‌ارزش‌ترین شرکت فناوری با ارزش بازار ۳.۳۳۵ تریلیون دلار است.

به گزارش رمزارز نیوز، قیمت سهام انویدیا در حال حاضر با افزایش روزانه ۳.۵۱ درصدی به ۱۳۵.۵۸ دلار رسیده و این شرکت با رشد سالانه ۲۰۹.۴۷ درصدی خود، اکنون از مایکروسافت پیشی گرفته است.

فچ.‌ای‌آی (FET) پروژه‌ای مبتنی بر بلاکچین است که از فناوری هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین برای ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز استفاده می‌کند. قیمت فچ.‌ای‌آی در ۱۱ هفته گذشته روندی نزولی داشته، اما در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۵.۹۳ درصد افزایش توانسته به ۱.۷۴ دلار برسد.

این بازگشت صعودی می‌تواند قیمت FET را تا ۴۵ درصد افزایش دهد و خط روند مقاومتی آن را بار دیگر به چالش بکشد. شکست این خط مقاومتی به معنای پایان اصلاح و یک رالی صعودی بزرگ‌تر است.

سینگولاریتی‌نت (AGIX) نیز یک پلتفرم هوش مصنوعی غیرمتمرکز است که هدف آن دموکراتیک کردن دسترسی به خدمات هوش مصنوعی است.

قیمت سینگولاریتی‌نت در طی اصلاح اخیر بازار با کاهش روبرو شد، اما امروز با یک رشد ۲۸.۹۴ درصدی به محدوده ۰.۶۸ دلاری رسیده است. اگر حرکت صعودی آغاز شده از خط روند حمایتی چند ماهه ادامه یابد، ‌قیمت AGIX می‌تواند به بالای مقاومت ۰.۷۲ دلار و سپس، به سطوح ۱.۱۳ دلار و ۱.۴۶ دلار برسد.

2 6

بیت‌سنسور (TAO) هم یک شبکه یادگیری ماشین غیرمتمرکز است که از فناوری بلاکچین برای ایجاد یک بازار همتا‌به‌همتا برای مدل‌های هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند.

قیمت بیت‌سنسور نیز روندی نزولی داشت، اما اکنون توانسته روند خود را معکوس کند و با جهش ۶.۰۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۱۳ دلار برسد. با توجه به الگوی کانال این آلت‌کوین،‌ احتمال یک رالی ۳۲ درصدی برای آن وجود دارد.

3 4

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا