اخبار روز سینما

مروری کوتاه بر کارنامه سینمایی زری خوشکام قبل و بعد از انقلاب; بازیگری که سینمای ایران بر فراز آسمان ها سوگوارش شد

زری خوشکام در سینمای قبل از انقلاب; به خصوص در دهه پنجاه تجربه بازی در نمایش های مختلف را داشت. بخش مهمی از فعالیت های او بازی در فیلم ها و سریال های همسرش زنده یاد علی حاتمی بود. او ابتدا در فیلم خواستگار علی حاتمی ظاهر شد و سپس در فیلم های سلطان صاحبقران و هزاردستان به ایفای نقش پرداخت. پس از مرگ علی حاتمی، خوشکام مدت ها از صحنه بازیگری دور ماند تا اینکه در اوایل دهه نود دوباره با بازی در «دنیای تو ساعت چند است» ظاهر شد. به سرپرستی صفی یزدانیان فعالیت خود را از سر گرفت. اگرچه بازگشت او به بازیگری با استقبال خوبی روبرو شد، اما او به جز چند شغل قابل قبول، فرصت دیگری برای حضور نداشت. زری خوشکام امروز جمعه بیست و هشتم است اردیبهشت ماه او در سال 1403 درگذشت و سینمای ایران بار دیگر در ماتم فرو رفت.

به گزارش بازتاب آنلاین، زری خوشکام قبل از انقلاب در هشت فیلم سینمایی «آدمک»، «کلبه ای آن سوی رودخانه»، «الکی»، «رشید»، «مرد هزارلبخند»، «توبه»، «تپلی» و «تپلی» حضور داشت. مدعی.” و در آن دوره با بازیگرانی چون بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی، بهمن مفید، سعید راد و… همبازی.

زری خوشکام در کنار بهروز ووشقی در نمایی از فیلم رشید

خوشکام مدتی پیش در مصاحبه ای درباره حضور کم رنگش در فیلم ها گفته بود: آرزوی من حضور دوباره در فیلم بود، اصلا نمی توانستم از فیلم دور باشم، اجازه حضور در مقابل دوربین را نداشتم. 30 سال “من را تحریم کردند.”

زری خوشکام پس از ازدواج با علی حاتمی به زهرا حاتمی تقیر زنگ زد. او پس از بازی در هززدستان سال ها از صحنه کنار گذاشته شد.
زری خوشکام در کنار ناصر ملک مطیعی در نمایی از سریال سلطان صاحبقران

2013 در فیلم “در دنیای تو ساعت چند است؟” به کارگردانی صفی یزدانیان، زری خوشکام در نقش هواخانم، مادر گلی با اجرای لیلا حاتمی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. بازی شیرین او در مقابل علی مصفا بخش بزرگی از جذابیت فیلم بود.

زری خوشکام پس از ازدواج با علی حاتمی به زهرا حاتمی تقیر زنگ زد. او پس از بازی در هززدستان سال ها از صحنه کنار گذاشته شد.
عکسی قدیمی از زنده یاد زری خوشکام در بغل لیلا حاتمی.

پس از موفقیت در این نقش بود که حمید نعمت الله از او برای بازی در نقش مادر امین حیایی در فیلم شله ور دعوت کرد. نقش او در این فیلم کوتاه بود و تنها در ابتدای فیلم حضور داشت اما با این وجود توانست ردپایی از خود در فیلم به جای بگذارد.

زری خوشکام پس از ازدواج با علی حاتمی به زهرا حاتمی تقیر زنگ زد. او پس از بازی در هززدستان سال ها از صحنه کنار گذاشته شد.
“پرچ” یکی این یکی از سه فیلمی بود که زنده یاد خوشکام پس از رفع توقیف در آن بازی کرد.

وی در سال ۱۳۹۸ در فیلم طلاخون به کارگردانی ابراهیم شیبانی ایفای نقش کرد. فیلمی که می توان آن را آخرین حضور خوشکام در سینما دانست.

زری خوشکام به عنوان بازیگر، همسر زنده یاد علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی که امروز درگذشت، از افراد مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود. روحش شاد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا