اخبار روز سینما

مروری بر شاخص ترین همکاری های رضا عطاران با کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون به بهانه تولدش | تکرار موفقیت با رمز “آتاران”

بیستم اردیبهشت ماه ماه تولد رضا عطاران بود. بازیگر محبوبی که هم به عنوان کمدین و هم به عنوان بازیگر نقش های جدی مورد احترام است، توجه مخاطبان و تماشاگران سینما را به خود جلب می کند. او کارگردان موفقی است و جایگاه ویژه ای در عرصه فیلمنامه نویسی دارد. بخش مهمی از شهرت رضا عطاران با بازی در سریال های «پرواز 57»، «ساعت خوش» و «سال خوش» مهران مدیری در دهه هفتاد به دست آمد و پس از آن نیز این شهرت به دلیل ساخت سریال هایی که وی ادامه داد. مدیر بود. در سینما اما عطاران با چند کارگردان مطرح همکاری بیشتری داشت و می توان گفت بسیاری از خاطرات ما از او با بازی در این آثار شکل گرفت.

به گزارش بازتاب آنلاین، عطاران از جمله بازیگرانی است که تجربه همکاری با کارگردانان بسیاری را در سینما و تلویزیون داشته اما تجربه همکاری با برخی از آنها را بیش از دیگران تجربه کرده است. به مناسبت تولد این بازیگر بیشترین همکاری هایی که او با کارگردانان سینما و تلویزیون داشته است را مرور می کنیم.

عبدالرضا کاهانی 4 فیلم

در بین کارگردانان، عطاران بیشترین همکاری را با عبدالرضا کاهانی داشته است که «اسب حیوان نجیبی است» یکی یکی از موفق ترین هاست.

رضا عطاران با توجه به ویژگی های بازیگری اش می تواند بهترین گزینه برای فضای پوچ آثار عبدالرضا کاهانی باشد. کاهانی در چهار فیلم با عطاران همکاری کرد و به نوعی عطاران در آثارش ثابت شد. اولین همکاری در «اسب حیوان نجیبی است» انجام شد. عطاران در نقش پلیس قلابی ظاهر شد که قصد اخاذی از دیگران را داشت اما در حلقه افراد بی پول گرفتار شد. او در «تنها و بی هدف» در کنار احمد مهرانفر، پانته آ بهرام و نگار جواهریان ساعاتی قبل از عروسی زندگی دو خانواده را به نمایش گذاشت. چند سال بعد در فیلم «استراحت مطلق» با علیدوستی و مجید صالحی همبازی شد و نقشی متفاوت از قبل بازی کرد. او آخرین بار در سال 1395 با کاهانی در فیلم خانم یایا همکاری کرد. فیلمبرداری این فیلم در تایلند و عطاران با بازی حمید فرخ نژاد و امین حیایی انجام شد.

سامان مقدم 2 فیلم و سریال

بیستم اردیبهشت سالروز تولد رضا عطاران، بازیگری بود که نزدیک به یک دهه در گیشه تسلط داشت.
«نهنگ عنبر» موفق ترین همکاری رضا عطاران و سامان مقدم است.

اولین همکاری رضا عطاران با سامان مقدم در سال 1391 در سریال قلب یه 3 رخ داد. پس از ساخت دو فصل اول «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، قرار بود داستان در فصل سوم نیز ادامه پیدا کند، اما همکاری با لطیفی به پایان نرسید و در نهایت فصل سوم این سریال توسط محمد حسین لطیفی به پایان رسید. سامان مقدم. «قلب یخی 3» بود که از نظر ساختار و محتوا هیچ ربطی به فصل های قبل نداشت. هدیه تهرانی، مهران مدیری و عطاران از بازیگران اصلی آن بودند. این سریال به دلیل ضعف در سیستم توزیع آنطور که باید دیده نشد. دو سال بعد عطاران برای بازی در «نهنگ عنبر» با مقدم همکاری کرد. این سریال از ابتدای اکران با استقبال ویژه ای روبرو شد و پای بسیاری از بینندگان را به سالن های سینما باز کرد. دو سال پیش سامان مقدم تصمیم گرفت قسمت دوم این فیلم را با حضور عطاران بسازد. اگرچه فصل دوم به موفقیت فصل اول نبود، اما فروش خوبی داشت.

فیلم مسعود اطیابی 3

بیستم اردیبهشت سالروز تولد رضا عطاران، بازیگری بود که نزدیک به یک دهه در گیشه تسلط داشت.
اولین همکاری رضا عطاران و مسعود اطیابی در فیلم «خروس جنگی» بود.

رضا عطاران اولین بار در سال ۱۳۸۶ در فیلم خروس جنگی به کارگردانی مسعود اطیابی بازی کرد. او در این فیلم با مریلا زارعی همبازی بود. آنها زوجی بودند که به دلیل اختلافاتی که داشتند تصمیم گرفتند برای مدت کوتاهی جای خود را در زندگی تغییر دهند. «روحیه خودت را بهتر کن» دومین همکاری این کارگردان و بازیگر بود که در سال 1389 انجام شد، عطاران در این فیلم نقش فرشته ای را بازی می کرد که مسئول فرستادن مردم به دنیایی دیگر بود اما در یک مورد اشتباه کرد. و دو نفری را که او به آن دنیا فرستاد بازگردانده شدند. سومین همکاری اطیابی و عطاران را در سال 1397 در «انفرادی» دیدیم، در این فیلم موقعیت های کمدی توسط سه شخصیت اصلی با بازی عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی اجرا شد اما عطاران در نقش راوی نقش پررنگ تری داشت. . «اینفرادی» با فروش 77 میلیاردی پرفروش ترین فیلم سال 1401 شد.

مهران مدیری 3 بازی

بیستم اردیبهشت سالروز تولد رضا عطاران، بازیگری بود که نزدیک به یک دهه در گیشه تسلط داشت.
رضا عطاران در کنار دیگر ستاره های «ساعت خوش» در پشت صحنه این مجموعه مقالات موفق.

رضا عطاران کار خود را با مهران مدیری آغاز کرد. وقتی کسی او را نمی شناخت و چهره اش برای کسی آشنا بود نبود. او ابتدا با حضور در «پرواز 57» و سپس در «ساعت خوش» و ویژه برنامه «سال خوش» نوروزی، بار دیگر قدرت خود را با یک مدیر به نمایش گذاشت. برخی از مقالات این مجموعه ها از جمله مسابقه هفتگی باعث محبوبیت بیشتر او شد. او نقش لوسی بچه‌پسند را بازی می‌کرد، با موهایی که روی پیشانی‌اش ریخته بود و عینک‌های بزرگ داشت. او هیچ استعدادی نداشت اما مدیری به خیریه اش سر می زد و به او امتیاز می داد. کلیپ های عطاران و ایفای نقش های متفاوت او در مضامین این دو نمایش او را در کنار نصرالله رادش در اوایل دهه 70 به قطب اصلی این سریال تبدیل کرد. عطاران خیلی زود از تیم این مربی جدا شد اما در دهه نود دوباره به این مربی پیوست تا در سریال «قلب یخی 3» بازی کند. البته این بار هر دو بازیگر بودند و سریال بی طنز و اتفاقاً خیلی جدی بود.

فیلم علیرضا داوودنژاد 2

بیستم اردیبهشت سالروز تولد رضا عطاران، بازیگری بود که نزدیک به یک دهه در گیشه تسلط داشت.
«هو» اولین همکاری رضا عطاران و علیرضا داودنژاد است.

در سالهای اول ورودش به سینما کارهای چندان درخشانی انجام نداد. می توان گفت اولین فیلم قابل قبول او «هو» به کارگردانی علیرضا داودنژاد بود. او در سال 1393 در این فیلم بازی کرد و با علی صادقی، رعنا آزادی ور و… همبازی شد. همکاری عطاران با علیرضا داودنژاد سه سال بعد در فیلم «تیغ» تکرار شد. عطاران در حالی در این فیلم بازی کرد که سریالش در تلویزیون سر و صدای زیادی به پا کرده بود و به عنوان کارگردانی ماهر و موفق شناخته می شد اما هنوز موفقیت چندانی در سینما کسب نکرده بود. «تیغ» در سال 2007 پروژه بسیار موفقی در کارنامه کاری رضا عطاران بود. نبود. او در این فیلم با لادن مستوفی، رضا داوودنژاد و علی صادقی همبازی بود. در این فیلم از نا عطا با نام رضا عطاران یاد می شود. جالب اینجاست که خیلی ها هنوز هم عطاران را به همین نام صدا می کنند. بعد از این دو همکاری دیگر عطاران را در آثار داودنژاد ندیدیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا