اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی: از مصاحبه با روزنامه نگاران مستقل اجتناب می کنند تا شکست ها را مانند موفقیت جلوه دهند/از رئیس جمهور کره جنوبی یاد بگیرید

به گزارش آنلاین، دادستان های کره جنوبی می خواهند بررسی کنند که آیا همسر رئیس جمهور این کیف گران قیمت کریستین دیور را به عنوان هدیه دریافت کرده یا خریده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: این خبری که خبرگزاری ها دو روز پیش از کره جنوبی منتشر کردند از این جهت حائز اهمیت است که رئیس جمهور کره جنوبی بدون فرار از واقعیت، شکست سنگین کره جنوبی را به صراحت و روشن اعلام کرد. حزب او که حزب حاکم این کشور است، در نتیجه شکست دولت آن در بهبود زندگی مردم انتخاب شده است. به بیان واضح تر، آقای رئیس جمهور تلاش نکرد شکست حزب خود را به عواملی غیر از ناتوانی خود و دولتش در انجام وظایفش نسبت دهد. دوم، استفاده همسر رئیس جمهور از کیف گرانقیمت او را مجبور به عذرخواهی کرد. و ثالثاً قوه قضاییه کره جنوبی بدون اینکه وارد ملاحظات سیاسی شود، تلاش کرد تا بررسی کند که همسر رئیس جمهور این کشور چگونه این کیف گران قیمت را به دست آورده است.

هر سه این مضامین در منشور حکومتی اسلام به شدت مورد تأکید قرار گرفته و جزء اصول و آرمان های بیان شده حکومت در نظام جمهوری اسلامی است، اما در حال حاضر عملاً رها و رها شده است. اگر بخواهیم معیارها و اصول حکومت مورد نظر اسلام را برشماریم، قطعاً این سه موضوع از مهمترین اصول و معیارهایی هستند که با توجه به اصل عدالت باید مورد توجه قرار گیرند تا برای برقراری عدالت همه جانبه در جامعه، حاکمان باید عملاً به آن توجه داشته باشند. پایبند به آنها نشان می دهد.

متأسفانه به جای اعتراف به ضعف ها و ناکامی های خود در رهبری و اداره جامعه، از یک سو خود را موفق ترین حاکمان تاریخ می دانیم و از سوی دیگر، این و آن را مقصر مشکلات و ناکامی ها می دانیم. در دنیای امروز که پیشرفت های شگرفی در زمینه ارتباطات صورت می گیرد، دولتمردان کشورهای آزاد همواره برای پی بردن به حقایق در معرض سوالات خبرنگاران مستقل هستند و این امر بالاترین مقامات دولتی مانند رئیس جمهور کره جنوبی را مجبور می کند به صراحت اعلام کنند که کشورشان در بهبود زندگی مردم شکست خورده است، اما ما که طبق آموزه های اسلامی باید در این زمینه از کشورهای دیگر جلوتر باشیم، از مصاحبه با روزنامه نگاران مستقل خودداری می کنیم تا شکست ها را مانند موفقیت جلوه دهیم و آنها را مقصر ناکامی ها بدانیم. دیگران.

عجیب تر این است که ما شعار مبارزه با فساد را به کار می بریم، اما فساد آشکار را فساد می دانیم و نه تنها حاضر به مذاکره با عوامل فساد نیستیم، بلکه در مواردی به آنها امتیاز هم می دهیم. و آنچه عجیبتر است این است که ما از قوه قضائیه انتظار داریم که به پرونده های مجرمان و مفسدان آن گونه که ما می خواهیم رسیدگی کند و با چشمان روشن و چشمان گشاد درگیر نشود و سیاست را بر عدالت ارجحیت دهد.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا