اخبار روز

شعار رژیم صهیونیستی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بر لبان همه بود که بعد از انقلاب از ادامه این مسیر جلوگیری شد.

امام جمعه کرج جوانان جمعیت را ضامن امنیت کشور در عرصه های اقتصادی، نظامی و اجتماعی دانست و گفت: اگر تا پنج سال آینده گذشته جبران نشود به سیاهچاله جمعیتی می افتیم.

گزارشی مهرآیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به جوانان مردم گفت: در دوران سازندگی به فرهنگ غرب توجه کنید، جمعیت را کنترل کنید و سیاست های مد نظر غربی ها را اجرا کنید. خروج از فرهنگ ناب اسلام و آداب و رسوم ایرانی مضر است. منافع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی برای کشور به همراه داشت.

وی جوانان جمعیت را ضامن امنیت کشور در عرصه های اقتصادی، نظامی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: بحث کاهش جمعیت حتی قبل از انقلاب مطرح شده بود و شعار رژیم صهیونیستی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» مطرح بود. برخاستن زبانهایی که بعد از انقلاب از ادامه این مسیر جلوگیری کردند. ائمه انقلاب هیچ گاه در آستانه کاهش جمعیت نبودند و آن را ترویج نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه زمانی تعیین کردند که رشد جمعیت در 22 سال از 6.5 به 4 برسد، اما آقایان در سه سال این کار را کردند و الان رشد جمعیت کمتر از یک است، تصریح کرد: این مشکل یکی نیست. -بُعدی و دارای ابعاد مختلف است و دشمن پشت داستان است و مردم را به کاهش جمعیت ترغیب می کند.

ارتباط مستقیم بین کاهش باروری و افزایش شاخص پیری

آیت الله حسینی همدانی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اگر تا پنج سال آینده گذشته جبران نشود، به سیاه چاله جمعیتی می افتیم که نجات آن سال ها طول می کشد. دشمن کار خود را با دقت انجام داد و نمایندگانش در داخل نیز کار را جلو بردند. با کاهش باروری، شاخص پیری افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این معضل در همه ابعاد پیامدهایی برای کشور دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل عواقب آن برای امنیت، عدم توان کار سالمندان و از سوی دیگر این قشر خواهد بود. باید رسیدگی شود و در چند سال آینده دستگاه ها نیز نیروی کار جوانی نخواهند داشت. ما در مرحله حساسی هستیم که همه باید به غلبه بر آن کمک کنیم.

امام جمعه کرج سقط جنین یکی وی موضوع را بسیار حساس دانست و خاطرنشان کرد: هر روز بر تعداد سقط جنین ها افزوده می شود. وی با بیان اینکه با پیشگیری از این حادثه می توان بخش بزرگی از چالش جمعیتی را حل کرد، گفت: جمعیت کشور سالانه به بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر نیاز دارد در حالی که تعداد سقط جنین بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر است.

اجازه دهید دستگاه ها کار کنار گذاشتن افعال را انجام دهند

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب شورای اسلامی، صداوسیما به عنوان یکی یکی از مهم ترین دستگاه های استریم باید بخشی از برنامه های خود را به موضوع بچه دار شدن اختصاص دهد، اما سوال اینجاست که چرا به این نکته کمتر توجه می شود؟ برای موثر بودن، این موضوع باید به صورت غیر مستقیم توضیح داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ایجاد احساس ضرورت در جامعه، اظهار داشت: نهادهای مسئول خروج افعال زیادی داشتند که باید آن ها را کنار بگذارند و آورده اند: 3. خرداد سالروز عملیات غرور آفرین و کم نظیر بیت المقدس با رمز علی بن ابی طالب است که خرمشهر را آزاد کرد و این روز به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما عده ای شیطنت می کنند و در بحث دفاع مقدس در این زمینه تحریف و انحراف ایجاد می کنند. یکی یکی از معروف ترین واژه های حماسه های شریف ایران است. فرزندان این مرز و بوم با اندک بضاعت مالی اما با قدرت و نور ایمان در مقابل کسانی هستند که تا دندان مسلح و مورد حمایت همه دنیا بودند.

اعتماد به جوانان وفادار و متعهد مثمر ثمر است

امام جمعه کرج دفاع مقدس را نماد استقامت و یکی از پیچیده ترین عرصه های رقابت جهانی دانست و گفت: ایران هرگز جنگ طلب نبوده است، اما اگر جنگی به آن تحمیل شود، هرگز تسلیم نمی شود، تسلیم نمی شود. آن را بپذیرید: شرم از ذلت، و از تمامیت دینی و ارضی خود دفاع خواهد کرد. تاریخ معاصر در هشت سال جنگ اجباری، عزت و آزادی، مقاومت و ایمان به خدا ایران را به ثبت رساند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید نیم نگاهی به دستاوردهای گام دوم انقلاب و جنگ مشترکی که در آن داریم بیندازیم. وی این امر را برای تقویت عزم و اراده نسل کنونی که در مسیر پیشرفت و ترقی است ضروری دانست و افزود: فراموش نکنیم که در هر شرایطی دشمنی داریم که ترفندهای بی شماری دارد و برای نابودی ما نقشه های خطرناکی می کشد. و به اهدافش برسد.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران داخلی زمینه تهاجم دشمنان را فراهم می کنند، اعتماد به جوانان مؤمن و متعهد را در کارهای بزرگ همیشه مثمر ثمر دانست و تصریح کرد: تهدید دشمن در یک فرصت قابل تبدیل و غلبه بر آن است. درایت ادامه داد: امروز شاهد تداوم مقاومت و تلفات در عملیات های فوق الذکر در جهان اسلام و محور مقاومت در عملیات طوفان الاقصی هستیم.

تعرض به ارزش های الهی و تجاوز به خاک این کشور بی پاسخ نخواهد ماند

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه این عملیات زمینه را برای آزادسازی قدس شریف و محو اسرائیل خبیث برای همیشه از روی جهان می کند، گفت: دشمنان قصد داشتند این کار را انجام دهند تا رانده شوند. انقلاب از سوی جهان، اما ایران از استقلال و اقتدار خود محافظت خواهد کرد و نشان داد که هرگونه تعرض به ارزش های الهی و دخالت در سرزمین این کشور بی پاسخ نخواهد ماند.

وی گفت: عملیات وعده صادق به دشمنان فهماند که ایران پیچیده ترین و گسترده ترین عملیات پهپادی و موشکی را با مدرن ترین تجهیزات فرماندهی می کند و در دفاع از اسلام، انقلاب و ایران با هیچکس شوخی ندارد. «امروز ایران الگوی ملت‌ها و آزادگان در مبارزه با نظام حاکم است که تجمعات گسترده در کشورهای غربی و اروپایی و تظاهرات دانشجویی گواه آن است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ملت ایران الگوی جدیدی به نام «مقاومت» را به جهانیان ارائه کرد، خاطرنشان کرد: این الگو به نماد پیروزی خدمتگزاران بر حاکمیت استکبار تبدیل شده است. الگوی مقاومت ملت ایران در سراسر منطقه گسترش یافت و همه جهان را تحت تأثیر قرار داد. امروز ملت ها و دولت های دنیا بر پایان نظام حاکمیت بر جهان تاکید دارند و این یعنی جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا