اخبار روز

راه اندازی 645 شعبه اخذ رای برای انتخابات در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار بازتاب آنلاین کرمانشاه، محمد طیب صحرایی صبح امروز جمعه (21 اردیبهشت ماه ماه) در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: امروز می تواند برای ما ختم یک جشن ملی باشد و هشت نماینده استان با حضور پرشور مردم کرمانشاه دست به کار خواهند شد تا برای توسعه استان تلاش کنند.

وی افزود: انتخابات دور اول و دوم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو دارای اهمیت یکسانی هستند. در حال حاضر دو کرسی از هشت کرسی استان در شورای اسلامی باقی مانده است که امید است امروز با حمایت گسترده مردمی تکمیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از حضور مردم استان در دوره اول تشکر می کنم و مردم شهرستان در این دوره نیز فعالیت بسیار مثبتی را تضمین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر در دور دوم روی روند انتخابات کار می کنند و با توجه به تغییر شکل دور دوم و برگزاری الکترونیکی انتخابات نیاز به آموزش های پیچیده ای داشتیم که این امر نیز محقق شد.

صحرایی تصریح کرد: مدیران اجرایی آموزش دیدند و اصحاب رسانه برای عموم مردم آموزش رای را اجرا کردند.

وی تاکید کرد: دولت فعلی در هیچ استانی کاندیدایی ندارد و ما فعالانه و بی طرفانه انتخابات را انجام می دهیم. ما به عقاید مردم احترام می گذاریم و این وظیفه شرعی ما محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در فاصله بین دو دوره، بحث انفرادی و گروهی با هر چهار کاندیدای دور دوم انجام شد و جلسات گروهی در استان و کشور منجر به اصلاحات و تغییراتی از جمله شکل اجرا و کمک مردمی شد. روند انتخابات

وی افزود: 645 شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در حوزه انتخابیه کرمانشاه فعالیت می کنند. حداقل تعداد رای دهندگان واجد شرایط مطابق با تعداد افرادی است که در دور اول رای داده اند.

صحرایی در پایان ادامه داد: با اقدامات انجام شده هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات الکترونیکی نخواهیم داشت، امکان نظارت لحظه به لحظه بر شعب وجود دارد و تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.

رای دادن بدون ارائه شناسنامه امکان پذیر نیست

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این جلسه گفت: در دور دوم انتخابات دو نوع سامانه در شعب اخذ رای وجود دارد.

وی افزود: سامانه اول به احراز هویت اشاره دارد که به صورت آنلاین برای ما قابل مشاهده و فعال است، سامانه دوم صندوق های الکترونیکی است که آفلاین هستند و به هیچ شبکه ای متصل نیستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از اتمام مراحل رای گیری، صندوق های الکترونیکی رای با حضور ناظران و مجریان، آمار را به صورت خودکار در سامانه ثبت می کنند و پس از تایید آرا، آرا اعلام می شود. هیئت نظارت

وی افزود: 2 تا 6 صندوق الکترونیکی برای تمامی شعب سیار و ثابت شهری و روستایی پیش بینی شده است که مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصالت سند مربوط به پنج مدرک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت است و اعلام کد ملی به تنهایی برای رای گیری مجاز نیست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا