اخبار روز

رانندگی در مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر لوکس با چاشنی پویا (+ عکس)

زمانی که مرسدس چند سال پیش تصمیم گرفت برند لوکس مایباخ خود را به زیر برند مرسدس میباخ تبدیل کند، این شرکت دلیل روشنی برای این کار داشت. این شرکت آلمانی می خواست نشان دهد که با وجود تمام تجملات، مایباخ همچنان یک مرسدس بنز است.

به گزارش پدال، این رویکرد را می توانیم در S680 مشاهده کنیم. خودرویی که به ما یادآوری می‌کند که تبدیل بنزین به سرعت و صدا همچنان ارزش دارد، حتی اگر به سوی آینده‌ای الکتریکی حرکت کنیم.

این مایباخ بر اساس مرسدس کلاس S W223 در سال 2021 با سه موتور مختلف از جمله یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربو برای مدل S480، یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو برای S580 و یک موتور 6 لیتری روانه بازار شد. موتور V8 توربو برای مدل S580. لیتری V12 توئین توربو برای S680.

نسخه شش سیلندر هرگز در آمریکا عرضه نشد، اما جذاب ترین نسخه مطمئناً S680 با موتور دوازده سیلندر M279 است که با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک 4Matic بسیار خوب کار می کند. البته این گیربکس اتوماتیک تنها می تواند 900 نیوتن متر گشتاور را تحمل کند و به همین دلیل گشتاور موتور از 1000 نیوتن متر در نسل قبلی میباخ S650 کاهش یافته است.

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

اما سدان 2383 کیلوگرمی میباخ به لطف قدرت 630 اسب بخاری خود، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 3.9 ثانیه طی می کند و 400 متر را در 12.2 ثانیه طی می کند. این اعداد قابل توجه هستند، اما چیزی که بیشتر جلب توجه می کند، عملکرد ترمزهای S680 است.

اگرچه این خودرو 5.4 متر طول دارد، اما برای توقف از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها 32.9 متر طول می کشد که رقم بسیار چشمگیری است. برای مقایسه: S680 حدود 90 سانتی‌متر زودتر از کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ استراحت می‌کند.

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

S680 همچنین ما را در ترن هوایی تحت تاثیر قرار داد. اگرچه ممکن است آزمایش هندلینگ یک لیموزین کششی غیرمعمول به نظر برسد، اما هیچ یک از آزمایش‌های ما به اندازه این مسیر، که ترکیبی از شتاب، ترمز و پیچیدن است، اطلاعات زیادی در مورد تنظیمات کلی خودرو به ما نمی‌دهد.

S680 با شتاب عالی، تعویض دنده های بسیار نرم، معکوس سریع و فرمان پذیری چرخ های عقب در این مسیر به زمان 24.7 ثانیه دست یافت که برابر با Acura Integra Type S است!

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

مایباخ همچنین در جاده مطمئن است و ستاره نمایش سیستم تعلیق جادویی Body Control است که در کلاس S معمولی نیز ارائه می شود. این سیستم از دوربین های جلو برای اسکن جاده و پیش بینی مشکلات جاده استفاده می کند. سپس کمک فنرها قبل از رسیدن به دست انداز مورد نظر تنظیم می شوند تا سواری خودرو تا حد ممکن نرم باشد.

چه در ترافیک شهری و چه در بزرگراه رانندگی کنید، هم موتور و هم گیربکس احساس خوبی دارند. گشتاور فوق العاده است و در محدوده سرعت گسترده ای ارائه می شود، در حالی که گیربکس این قدرت را به خوبی مدیریت می کند.

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

در داخل S680، میباخ به طرز تحسین‌آمیزی بر تعادل بین سدان‌های لوکس قدیمی و خودروهای مدرن و هوشمند امروزی تسلط دارد. صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی OLED در نزدیکی فرمان قرار می گیرد و به راننده اجازه می دهد در هنگام ایجاد تغییرات در تنظیمات رانندگی، سیستم تهویه و سیستم اطلاعات سرگرمی، روی رانندگی تمرکز کند.

با وجود اینکه صندلی های عقب مهم ترین قسمت این خودروها هستند، ماساژور صندلی باعث نمی شود سرنشینان احساس غفلت کنند. صندلی های می باخ نیز از راحت ترین صندلی هایی هستند که تا به حال تجربه کرده ایم.

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

در عقب خودرو، صندلی‌ها با وجود بسته اجرایی 6000 دلاری، حتی راحت‌تر از کلاس اول هواپیماهای مسافربری هستند. خودروی آزمایشی ما نیز با یک مینی یخچال سفارشی 4300 دلاری بین دو صندلی عرضه شد. زیر لیوانی ها هم گرم می شوند و هم خنک می شوند و همچنین می توانند به طور کامل به ساقه لیوان شامپاین متصل شوند تا نوشیدنی به چرم ناپا صندلی ها برخورد نکند.

مرسدس مایباخ S680 دوازده سیلندر را برانید، لوکس با چاشنی پویا

همانطور که انتظار می رود، هر یک از سرنشینان عقب صفحه نمایش مخصوص به خود را در پشت صندلی جلو دارند که از طریق آن می توانند محتویات مختلف را مشاهده کنند، تنظیمات راحتی را تغییر دهند و اطلاعات شتاب، ترمز و سرعت موتور را از طریق منطقه ای که از کار راننده مراقبت می کند، دریافت کنند. .

سرنشینان عقب حتی می توانند تنظیمات سیستم تعلیق را تغییر دهند و کمک فنرها را به دلخواه نرم یا سفت تر کنند. علاوه بر این، یک صفحه نمایش تبلت مانند کوچکتر در دسته صندلی تعبیه شده است که می توان آن را جدا کرد و در دست نگه داشت.

در مجموع، در مرسدس میباخ S680 تجربه ای خواهید داشت که ذهن را تقویت می کند، بدن را آرام می کند و روح را تسکین می دهد. به عنوان یک راننده پشت فرمان S680 می توانید از قدرت عظیم موتور V12 لذت ببرید و به عنوان یک مسافر می توانید بنشینید و از محیط اطراف لذت ببرید. با این حال، این سدان لوکس آلمانی تجربه خوشایندی را هم برای راننده و هم برای سرنشین فراهم خواهد کرد.

تقویت

  • موتور V12 جذاب
  • کابین عالی
  • ظاهر باشکوه

نقاط ضعف

  • مصرف سوخت بالا
  • قیمت گران
  • وقتی پشت فرمان هستی یکی آن را خواهند خواست

مشخصات فنی

Mercedes-Maybach S680 4Matic
موتور 6 لیتری V12 توئین توربو
قدرت 630 اسب بخار
گشتاور 900 نیوتن متر
انتقال 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهار چرخ
فاصله محوری 3396 میلی متر
طول 5468 میلی متر
عرض 1920 میلی متر
بالا رفتن 1509 میلی متر
وزن خالص 2383 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 3.9 ثانیه
مسافت 400 متر است 12.2 ثانیه
در 96 توقف کنید 32.9 متر
شتاب جانبی 0.93 گرم
ردیابی زمانی شکل 8 24.7 ثانیه
مصرف سوخت 16.8 لیتر با هم
قیمت پایه 232750 دلار
قیمت بررسی شد 245650 دلار

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا