اخبار روز سینما جهان

دفاع تونی کوشنر از سخنرانی گلیزر در اسکار/ غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین جاناتان گلیزر در حین دریافت اسکار بهترین فیلم بین المللی برای فیلم هولوکاست «منطقه مورد علاقه» از خشونت ادامه دار در خاورمیانه صحبت کرد و گفت که می خواهد با فیلمش نشان دهد که انسانیت زدایی در بدترین حالت به کجا می انجامد. و چطور. گذشته و حال ما را شکل داده است. وی افزود: ما در اینجا به عنوان مردانی ایستاده ایم که یهودی بودن و ربوده شدن هولوکاست توسط اشغالگران، در جریان حمله مداوم به غزه، منجر به درگیری برای بسیاری از مردم بیگناه شده است که همگی قربانیان این غیرانسانی سازی هستند. چگونه مقاومت کنیم؟

این سخنرانی که در شبکه های اجتماعی با ستایش روبرو شد، به زودی مخالفت یهودیان صنعت سینما را برانگیخت و منجر به انتشار نامه ای سرگشاده با امضای بیش از 1000 نفر در محکومیت سخنان او شد.

حالا تونی کوشنر که خودش 4 نامزدی اسکار برای فیلم‌های مونیخ، لینکلن و افسانه‌ها دریافت کرده و همکار همیشگی استیون اسپیلبرگ است، روز چهارشنبه وقتی مهمان «پادکست هاآرتص» بود، سخنان گلیزر بیانیه غیر قابل قبول اعتراض کرد و غیر قابل انکار دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، کوشنر در پاسخ به این سوال که آیا با این سخنرانی همذات پنداری می کند یا خیر، پاسخ داد: البته. آیا کسی هست که نداشته باشد؟ چیزی که گلسر گفت خیلی ساده است. او می گوید: یهودیت، هویت یهودی، تاریخ یهود، تاریخ هولوکاست، تاریخ رنج یهودیان نباید بهانه ای برای پروژه انسانیت زدایی یا سلاخی افراد دیگر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این سوء استفاده از معنای یهودی بودن یعنی هولوکاست است و گلیزر با سخنان خود این رفتار را رد می کند. چه کسی با سخنان او موافق نیست؟ چه کسی فکر می کند آنچه اکنون در غزه اتفاق می افتد قابل قبول است؟

تونی کوشنر نویسنده یهودی آمریکایی است که برای نوشتن داستان ها و سناریوهایی چون «فرشتگان در آمریکا»، «شش فوت زیر (سریال تلویزیونی)» و «مونیخ» جوایز مختلفی را در زمینه های ادبیات، سینما و تلویزیون دریافت کرده است. از مهمترین این جوایز می توان به جایزه پولیتزر و جایزه تونی برای «فرشتگان در آمریکا» اشاره کرد. او یکی از معدود نمایشنامه نویسان تاریخ است که نامزد جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی شده است.

هفته گذشته ورایتی نوشت که مشخص نیست این امضاها چگونه جمع آوری شده است.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا