اخبار روز

تسویه کامل سود سهام متوفیان و بازماندگان


به گزارش مانیبان؛ به گزارش دادستانی کل کشور، پیمان نوری معاون اقتصادی دادستانی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت وراث صاحبان سهام متوفی گفت: در پی پیگیری و دستور دادستان کل کشور به تعیین وضعیت وراث صاحبان سهام متوفی از جمله سود اختصاص یافته به این گروه و همچنین تعیین نحوه تخصیص سهام آنها با همکاری مرکز فناوری قضایی، شرکت سپرده گذاری مرکزی و نظارت حقوقی. معاون سازمان بورس، موضوعی که مدت ها مغفول مانده بود و به تعویق افتاد به نتیجه رسید.

وی گفت: در مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی صاحبان سهام عدالت مشخص شد و وضعیت مالیاتی بقیه سهام طبق مصوبات شورای عالی کشور باید مشخص شود. بورس اوراق بهادار در سال 1398 و همچنین گروهی از وراث صاحبان سهامی که به سامانه های مورد نظر ملحق شده اند، با تشریفات انجام شده در صورت رفع مشکل این افراد و همچنین درخواست ثبت نام نکرده اند. و سیستم ثبت نام وراث صاحبان متوفی سهام عدالت که تاکنون نسبت به ثبت نام در سامانه های مربوطه در این خصوص اقدام نکرده اند، تکمیل می شود.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور ادامه داد: وراث صاحبان متوفی سهام عدالت که هنوز ثبت نام نکرده اند می توانند از طریق آدرس csdiran.ir (شرکت سپرده گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

با این روش وراث می توانند به یکباره از دارایی متوفی سود سهام دریافت کنند

با این روش وراث می توانند در عین حال از منفعت متوفی بهره مند شوند.

سود سهام 1402 دارای دو مرحله بود که مرحله اول آذرماه و مرحله دوم در هفته گذشته بود. اسفند واریز شد. سود آنها در مرحله دوم تقریباً 30 درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین مزایای آن مرحوم در روزهای پایانی سال 1402 پرداخت شده است که البته برخی از سهامداران و وراث نیز با مشکل سود مواجه بوده اند و این افراد باید از طرق مختلفی که اعلام شده مشکل را پیگیری کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا