اخبار روز

با زنان زیبایی که بچه دار نمی شوند ازدواج نکنید

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش ملی رویش امید که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا (ع) در سن 47 سالگی آنقدر پدر شدند که برخی جنبش های شیعه مخالف پیامبر را مسخره کردند. پرسیدی چرا بچه نداری؟ امام رضا (ع) کمترین فرزند و پدرش موسی بن جعفر (علیه السلام) در 30 سالگی بیشترین فرزند را داشتند که هر دو دلایل سیاسی و اجتماعی داشتند. امام رضا (ع) در شرایطی مجبور به تولد فرزند شد.

به گزارش ایسنا، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از 30 فرزند موسی بن جعفر نام برده شد که جنبه سیاسی و تربیتی نیز داشت. بیشتر امامزاده ها مربوط به امام موسی بن جعفر علیه السلام است.

رحیم پور ازغدی توضیح داد: بچه دار شدن و بچه دار نشدن هر دو جنبه تربیتی دارد. یکی یکی از موانعی که برخی وابسته ها نوشتند این است که نمی دانیم آوردن فرزند شرعی است یا نه. گاهی که نیاز به بچه دار شدن بود، مردم برای آن آیات و روایات می آوردند و حتی وقتی می خواستند بچه دار نشوند، آیات و روایات می آوردند.

وی در ادامه گفت: آیات و احادیثی داریم که طرفدار فرزندآوری و کنترل جمعیت است که هر دوی آن ها بر اساس فعل فیزیکی نیست، بلکه بر اساس عنوان است. مثلاً جنگ خوب و بد داریم. برای هر عملی بر اساس انگیزه و اثر آن تصمیم شرعی وجود دارد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کاهش رشد جمعیت تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از جوامع در دنیا به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند که رشد جمعیت متوقف شده یا منفی است.

رحیم پور ازغدی گفت: اگر نمی دانی فرزندش را خوب تربیت می کنند، اشتباه است. ما دو مشکل داریم، بچه دار شدن و تربیت صحیح بچه، دو مستحب اینجاست. در اسلام کمیت و کیفیت فرزندان مهم است. ما نمی دانیم که فرزند صالح خواهد بود یا فاسد و این بستگی به رعایت حقوق دارد.

وی در خصوص معنا و ارزش زایمان تصریح کرد: بیدار کردن کودک در شب، شیر دادن، بیمار شدن، شیر دادن و… نه تنها از فطرت مادر است، بلکه اگر مادر در هنگام زایمان بمیرد، امری مقدس است ، شهید محسوب می شود. مادر و پدر مجاهدند. پدری که برای بچه دار شدن و مراقبت از فرزندش تلاش می کند و همسرش و مادری که در حال مادر شدن است هر لحظه به خدا نزدیکتر می شوند. علاوه بر شادی والدین، شادی اخروی نیز در انتظار والدین است.

رحیم پور ازغدی در خصوص سیاست های کنترل جمعیت تصریح کرد: گاهی اتفاقاتی می افتد که متأسفانه ما دیر از آن مطلع می شویم. اشتباهی که ما مرتکب شدیم اساساً یک مسئله سیاسی است نبود، در ادامه این قضاوت. اصل قضیه تعادل است. به همان دلیلی که انسان ها خلق شدند، باید انسان های بیشتری به دنیا بیایند، اما وظیفه دوم تربیت آنهاست. در مفاهیم اسلامی هم تعداد فرزندان و هم نحوه تربیت آنها مهم است.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همه ادیان الهی به بچه دار شدن دعوت می کنند و در روایاتی هم داریم که می گویند گاهی اگر با زنان ازدواج کنید، زنان زیبایی هستند که بچه دار می شوند، اما بارور نیستند. سبک زندگی غربی مبتنی بر راحتی و لذت که می گوید نباید ازدواج کرد و بچه دار شد چون سخت است.

وی گفت: این سبک زندگی غربی می گوید که نیازهای جنسی باید در خارج از خانواده ارضا شود و به جای مراقبت از بچه باید از سگ ها مراقبت کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: روایتی وجود دارد که می گوید تولد فرزند یک بعد توحیدی است. اولاً باید بداند که خداوند به یک نفر فرزند داده است و باید فرزند را برای خدا بندگی کرد تا برای خدا بنده صالحی تربیت کرد.»

وی در ادامه افزود: جریان استکبار همانطور که با حقوق بشر، صلح و دموکراسی دوگانه برخورد می کند، با فرزندآوری نیز برخورد دوگانه دارد. در جوامع مسلمان می خواهند به هر قیمتی نسل کشی کنند تا خانواده از هم بپاشد، ازدواجی صورت نگیرد و فرزندان خارج از ازدواج به دنیا بیایند.

رحیم پور ازغدی گفت: بحث بچه دار شدن سال هاست در کشورهای اروپایی مطرح شده است. ما در حمایت از تولد فرزندان بسیار عقب هستیم. کشورهای اروپایی سایر ملل را تشویق می کنند که نسل ها را قطع کنند. مثلا می گویند دختر زیر 18 سال بچه است اما خودشان یارانه های زیادی برای بچه ها و ازدواج می دهند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به سخنان پاپ مسیح گفت: خدایا مسیح علیه سیاست خانواده ستیزی و زندگی با سگ و گربه مبارزه کرد که امروزه مردم ازدواج نمی کنند و بچه دار می شوند سگ و نگهداری از گربه آسان تر از بچه دار شدن است. اما پیر و تنها می شوی. عروس و داماد باید بچه دار شوند. در ازدواج هایی که زن و شوهر بچه دار نمی شوند تا احساس راحتی کنند یا اصلاً ازدواج نمی کنند و فقط با هم زندگی می کنند، باز هم احساس راحتی نمی کنند. وفاداری خانواده بزرگ گمشده مسیحیت است.

وی گفت: آلمان، روسیه، مجارستان، لهستان، کوبا و … بیش از 90 درصد کشورهای دارای نرخ منفی جمعیت در اروپا هستند و مسلمانان ساکن در این کشورها رو به افزایش هستند. اکثریت جامعه اروپا مدت هاست که با سیاست های کنترل جمعیت دست و پنجه نرم می کنند.

رحیم پور ازغدی به مشوق های مختلف برای کودکان در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مادری که صاحب فرزند می شود می تواند تا 14 ماه مرخصی استحقاقی دریافت کند فرانسه با 65 میلیون نفر جمعیت، دومین کشور پرجمعیت اروپا است بیش از 65 سال سن دارند و مقامات اعلام کرده اند که در 50 سال آینده دیگر فرانسه را نخواهیم داشت. در فرانسه سعی می کنند از هر طریق ممکن جمعیت خود را افزایش دهند. قوانین جدید به خانواده های فرانسوی اجازه می دهد تا سه سال مرخصی بگیرند و دولت از مشاغل آنها محافظت می کند. دولت اشتغال خود را بر خانواده های دارای فرزند بیشتر متمرکز کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: کنترل جمعیت و فرزندآوری منافاتی ندارند و با تغییر شرایط، رژیم تغییر می کند. الان در شرایط خطرناکی هستیم و باید بچه دار شویم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا