اخبار روز سینما جهان

بازیگر سرشناس جاسوس موساد از کار در آمد!

بعد- چایم توپول، بازیگر مشهور اسرائیلی در انگلیس که ماه گذشته در سن 87 سالگی درگذشت، جاسوس موساد بود.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از یاهو نیوز، خانواده توپول فاش کردند که او در بین نقش هایش به عنوان یک مامور مخفی موساد کار می کرد و زندگی دوگانه ای داشت.

خانواده او که با روزنامه اسرائیلی هاآرتص مصاحبه کرد، گفتند که توپول از خانه خود در لندن به عنوان پایگاهی برای جاسوسی از سفارتخانه ها، فرودگاه ها و خطوط هوایی عربی استفاده می کرد.

آنها به روزنامه گفتند که توپول یک بار از آپارتمان همسایه برای ضربه زدن به سفارت یک کشور عربی استفاده کرد و خود را به عنوان یک بیمار دندانپزشکی نشان داد تا سر و صدای سوراخ کردن دیوار را بپوشاند.

پسرش عمر می‌گوید: «من دقیقاً نمی‌دانم تعریف مناسب برای مأموریت‌ها و وظایفی که پدرم انجام می‌داد چیست. اما آنچه مشخص است این است که پدرم از طرف موساد در ماموریت های مخفیانه شرکت داشته است. او در آن سال ها یک ستاره بین المللی بود و می توانست به هر جایی که می خواست برود. او توانایی دسترسی به اسناد و گرفتن عکس از آنها را داشت بدون اینکه کسی از او سوال کند.

توپول در طول فعالیت طولانی خود در بیش از 30 فیلم در اسرائیل و ایالات متحده ظاهر شد، از جمله گالیله (1975)، فلش گوردون (1980) و فقط برای چشمان تو (1981).

او بیشتر به خاطر ایفای نقش تویه، شخصیت اصلی در موزیکال صحنه ای «کمانچه زن روی پشت بام» و اقتباس سینمایی این نمایشنامه در سال 1971 شناخته می شود، نقشی که از سال 1967 تا 2009 بیش از 3500 بار بازی کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا