اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

از سفر به این منطقه خودداری کنید

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز از مسافران و گردشگران خواست با توجه به هشدارهای هواشناسی به هیچ عنوان طی چند روز آینده به این شهرستان نیایند.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل خاصی مواجه نیستیم، افزود: فقط سمت بلوک اردمه مقداری راه ماشین رو تخریب شده بود که نیروهای راهداری در حال ترمیم مسیر هستند.

وی افزود: هنگامی که جریان سیل از روستای ازغد به روستاهای مایانات می‌آید، ۲ خودروی سواری بدون سرنشین را با خود می‌برد و خسارت‌هایی وارد شد، خوشبختانه هیچ خسارت جانی تاکنون نداشته‌ایم.

فرماندار طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: سیلی که از روستاهای دهبار، ازغد و روستاهای سه گانه مایان به سمت حصار در حال حرکت بود و در نهایت جریان سیلاب از طریق رودخانه‌ها به سمت بند (سد) گلستان سرازیر شده است.

وی گفت: وضعیت بند گلستان از ۱۰ روز قبل مدیریت شده و اب از سریز بالادستی خارج می‌شود و اگر نیاز باشد با دسترسی که به دریچه‌های پائین بند داریم مدیریت بیشتر آب انجام خواهد شد.

ضیایی رحیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها تا ظهر جمعه ادامه دارد هماهنگی‌های لازم با راهنمایی و رانندگی شهرستان انجام شده است تا اگر بارش‌ها به همین نحوی که بود ادامه داشته باشد برای مسیر ییلاقات و روستاهای گردشگری محدودیت رفت و آمد ایجاد شود.

وی ادامه داد: چون هنگام بارش‌ها رودخانه‌های شهرستان پرآب و بعضاً سیلابی می‌شوند عملاً تردد امکان‌پذیر نیست و به یک‌باره با سیلاب مواجه می‌شوند.

فرماندار طرقبه شاندیز از شهروندان خواست با توجه به هشدارهای صادر شده از سوی سازمان هواشناسی از ترددهای غیر ضروری طی چند روز آینده به جد پرهیز کنند و به سمت روستاهای طرقبه شاندیز نیایند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در شهرستان اعمال خواهد شد، گفت: امروز جاغرق، ازغند، کردینه، ماینار، حصار و … که در مسیر سیلاب قرار دارند با مشکلاتی مواجه شدند، اگر بارش‌ها ادامه داشته باشد قطعا محدودیت رفت و آمد برای این مسیرها خواهیم داشت.

ضیایی رحیمیان  عنوان کرد: مردم محلی در این گونه مواقع می‌دانند چه اقدامی انجام دهند از مسافران و گردشگران می‌خواهیم چون ناآشنا به منطقه هستند به این سمت نیایند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

وی در پایان افزود: درخواست داریم نسبت به شایعات بی‌توجه بوده و اخبار معتبر را از طریق رسانه‌های دارای مجوز پیگیر باشند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا