اخبار روز

5 ماده غذایی که سلامت دندان ها را تهدید می کند

به گزارش بازتاب آنلاین از اطلاعات آنلاین، دکتر. خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress)، به خوردن تنقلات اعتقاد دارد. یکی یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که در بزرگسالان عادی می شود برای سلامت دندان مضر است.

چای
چای و قهوه نه تنها باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها می شوند، بلکه باعث فرسایش مینای دندان نیز می شوند. این فرسایش زمانی که اسانس های معطر به چای اضافه می شود افزایش می یابد. بهتر است هر بار که چای می نوشید دندان های خود را مسواک بزنید.

لئو جو
شیر جو در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا مبتلایان به آلرژی به لاکتوز توصیه می شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان های شما آسیب نرساند، اما می تواند در مقایسه با همتای لبنی خود برای سلامت دهان و دندان شما مضر باشد.

کیک
پلاک چسبنده از قند موجود در کیک تغذیه می کند و اسیدی ایجاد می کند که در نهایت باعث پوسیدگی دندان می شود.

میوه های خشک
میوه‌های خشک ممکن است برای کسانی که می‌خواهند میان وعده‌های سالم بخورند ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع سرشار از قند هستند. میوه های خشک معمولاً برای حفظ تازگی با شکر اشباع می شوند. به جای این میوه های خشک بهتر است از میوه های تازه استفاده کنید.

موز
اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است، اما دارای گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی است. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. به نظر می رسد موز در مقادیر کم مفید است، اما باقی مانده آن در دهان منجر به تبدیل سریع به قند می شود و برای سلامت دندان مضر است.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا