سرگرمی

10 تا از محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان در جهان اعلام شد+ جدول

بازتاب آنلاین، بر اساس آخرین داده ها، فهرست 100 نام محبوب انتخاب شده برای نوزادان در سال 2023 در آمریکا منتشر شده است. «لیام» و «اولیویا» برترین نام‌های پسر و دختر در سال ۲۰۲۳ هستند که این دو نام به ترتیب برای هفتمین و ششمین سال متوالی در این جایگاه قرار می‌گیرند.

در سال 2023، «اما» و «شارلوت» مقام های دوم و سوم را برای دختران به خود اختصاص دادند و «نوح» و «الیور» به عنوان دومین و سومین نام برتر پسران انتخاب شدند. تنها یک نام جدید در لیست 10 نام برتر سال 2023 ظاهر شد. «ماتئو» برای اولین بار وارد فهرست برتر اسامی پسران شد و در رتبه ششم قرار گرفت.

ستارگان شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری در انتخاب نام والدین نقش داشته اند.

نام “کائلی” پس از شهرت اینفلوئنسر یوتیوب و TickTaker معروف به Kaeli May با یک میلیون دنبال کننده، Kaeli McEwen، 1692 پله صعود کرد.

اداره تامین اجتماعی ایالات متحده گزارش داد که سه میلیون فالوور وایت ایدن، خالق TikTok ممکن است در محبوبیت نام “Eiden” به عنوان سومین نام پسرانه با رشد سریع در سال 2023 نقش داشته باشد.

از زمانی که لیام در سال 2017 مقام اول را از نوح گرفت، به طور مداوم در صدر نام های محبوب پسر قرار داشته است. این نام از چهره های مشهوری مانند بازیگر ایرلندی لیام نیسون و لیام پین، اعضای سابق گروه One Direction الهام گرفته شده است.

«اولیویا» از سال 2018 پرطرفدارترین نام دخترانه در آمریکا بوده است و این محبوبیت پس از پخش فیلم Scandal در سال 2012 و معرفی اولیویا پوپ، شخصیت اصلی سریال افزایش یافت.

افراد مشهور دیگر، از جمله اولیویا نیوتن جان، ستاره فقید گریس و اولیویا رودریگو خواننده، نیز ممکن است در محبوبیت نام اولیویا نقش داشته باشند.

از حدود 3.6 میلیون نوزاد متولد شده در ایالات متحده در سال 2023، 20802 پسر لیام و 15270 دختر اولیویا نام داشتند.

برای سومین سال متوالی، “آملیا” در فهرست اسامی دختران در رتبه چهارم قرار گرفت، در حالی که “سوفیا” دوباره در رتبه پنجم قرار گرفت.

داده ها نشان می دهد که برخی از نام ها به طور قابل توجهی از نظر محبوبیت رشد کرده اند، از جمله “Meteo” که در سال 1995 در رتبه 1000 قرار داشت اما در سال 2023 به ششم رسید.

سوفی کیم، سردبیر ارشد وب‌سایت نام‌بری نام‌بری، به سی‌ان‌ان گفت: ظهور متئو عجیب بوده است. اینکه متئو از رتبه یازدهم در سال 2022 به رتبه ششم در سال 2023 رسید، دیوانه کننده است. ما اغلب شاهد چنین تغییری در بالای جدول نیستیم. روند نام‌های برتر به ندرت یا به سرعت تغییر می‌کند، با این حال طی سه دهه گذشته تنها نام پنج دختر و چهار نام پسر در صدر فهرست قرار گرفته‌اند.

کیم به CNN گفت که افزایش محبوبیت “Meteo” می تواند به دلیل رشد جمعیت اسپانیایی تبار در ایالات متحده باشد.

والدین نیز در سال 2023 به نام های قدرتمندی مانند Emryn که به معنای “ابدی” و “حکمران” است علاقه مند هستند. این نام در رتبه بندی ۱۲۸۷ پله صعود کرد و در بین ۱۰۰۰ نام برتر برای نوزادان قرار گرفت.

در همین حال، نام “چوزن” یکی این یکی از نام های پسرانه است که به سرعت محبوب شد. این نام پس از بازی یوجی اوکوموتو در نقش چوزن توگوچی در سریال کبرا کای نتفلیکس محبوب شد.

سریال های محبوب تلویزیونی نیز در تصمیم گیری والدین تاثیرگذار بوده است. در دهه 2010، نام‌های کودکان الهام‌گرفته از بازی تاج و تخت به طرز چشمگیری افزایش یافت.

نزدیک به 5000 کودک در سال 2018 به نام شخصیت های سریال نامگذاری شدند و حتی پنج سال پس از پایان سریال، این نام ها تا حدودی محبوب هستند. به طوری که در سال ۲۰۲۳، ۳۹۷ نوزاد دختر «کالیسی» نامگذاری شدند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا