دانستنی ها

چه مقدار قند در روز باید به بدن برسد؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کارشناس علوم تغذیه با اشاره به اینکه قند یا گلوکز مهمترین منبع انرژی موجود برای تمام سلول های بدن است، گفت: مغز و گلبول های قرمز برای تامین انرژی مورد نیاز از قند استفاده می کنند. انرژی است و به همین دلیل به آن نیاز است.» بسیار ضروری است که به اندازه ای که احساس می کنید مصرف کنید.

پانا کارشناس علوم تغذیه گفت: شکر برای بدن حیاتی است اما زیاده روی در مصرف آن باعث بیماری های مختلف می شود و حذف آن باعث اختلال در اندام های مختلف بدن به ویژه مغز می شود. هیپوگلیسمی شایع ترین اتفاقی است که پس از برداشتن رخ می دهد و عملکرد گلبول های قرمز نیز مختل خواهد شد.

مصرف بیش از حد مواد قندی و اختصاص بخش زیادی از برنامه غذایی روزانه به مواد غذایی مانند قند، شیرینی، شیرینی، شکلات و … باعث ایجاد اضافه وزن، چاقی، دیابت و بسیاری از بیماری های دیگر می شود که می تواند عواقب ناگواری را در پی داشته باشد. . به یک زندگی غیرعادی یا مرگ زودرس. اما این تمام ماجرا نیست و می بینیم که افرادی سعی می کنند قند را به طور ناگهانی به تنهایی یا با توصیه وبلاگ نویسان فضای مجازی و بدون مشورت با پزشک متخصص از بروز چنین بیماری هایی حذف کنند! آنها حتی از آن طرف پشت بام می افتند و خود را در موقعیتی قرار می دهند که می تواند باعث بیماری های دیگری شود، بدون اینکه از وضعیت متابولیسم بدن خود اطلاع داشته باشند.

خدیجه رحمانی، عضو هیأت علمی و کارشناس علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه قند یا گلوکز مهمترین منبع انرژی موجود برای تمام سلول های بدن است، گفت: مغز و گلبول های قرمز مغز از قند برای تأمین انرژی استفاده می کنند و بنابراین نیاز بسیار مهم است که به همان اندازه مصرف شود.

این استاد دانشگاه افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، میزان قند مصرفی هر فرد باید بین 0 تا 15 درصد کل کالری دریافتی در طول روز باشد، علاوه بر این افراد باید کربوهیدرات را در تغذیه خود بگنجانند. سبد به منظور تامین انرژی مورد نیاز بدن.”

این کارشناس علوم تغذیه با بیان اینکه افراط در مصرف مواد غذایی مطرح است، گفت: مصرف شکر برای بدن حیاتی است اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز بیماری های مختلفی می شود و دفع آن از بدن باعث ایجاد اختلال در اندام های مختلف بدن می شود که مهم ترین این موارد است. مغز است و هیپوگلیسمی پس از از بین رفتن آن رخ می دهد.”

رحمانی با تاکید بر اینکه مصرف منظم شکر مشکلی ایجاد نمی کند و حتی افراد دیابتی نیز به منابع طبیعی قند نیاز دارند، گفت: افرادی که تمایلی به مصرف قند، شیرینی، شکلات و شیرینی ندارند می توانند به جای 2 قاشق غذاخوری کشمش، 3 عدد خرما بخورند، 2 قاشق غذاخوری. برای تامین قند بدن.” میوه های خشک و 3 قاشق غذاخوری عسل.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: در نتیجه حذف کامل قند از رژیم غذایی امری غیراصولی است و مبنای علمی ندارد و افرادی که بدون اطلاع از وضعیت متابولیک خود این کار را انجام می دهند، باید منتظر بمانند تا قند به بدن برسد. بازگشت به حالت عادی، منجر به ظهور بیماری ها می شود.” متفاوت باش.”

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا