اخبار خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در سال جاری

پیش بینی قیمت خودرو در سال جاری

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران با بیان اینکه وعده های وزارت حراست مبنی بر میزان تولید خودروهای داخلی و واردات خودرو عملی نشد، گفت: برخی خودروهای وارداتی 22 هزار دلاری با قیمت 82 هزار دلار به دست مشتریان می رسد. و همچنین شواهدی در خودروهای داخلی وجود دارد. بین خودروهای کارخانه ای و بازاری 50 تا 80 درصد اختلاف قیمت وجود دارد. در پیش بینی قیمت خودرو در سال جاری با ما همراه باشید.

گزارش کردن آخرین ماشین به نقل از اقتصاد آنلاین، سعید موتمنی فعال بازار خودرو گفت: بازار خودرو در سال 1402 رونق نداشت و رکود مطلق وجود داشت. اما قیمت خودرو به دلیل نداشتن فاکتور خودرو افزایش یافت.

وی توضیح داد: در ابتدای سال 1402 قیمت بازار خودرو افزایش یافت و طوفانی شروع به کار کرد اما دیر. اردیبهشت ماه پارسال که خودرو فاکتور شد، قیمت خودرو بین 20 تا 25 درصد و در برخی مدل ها 30 درصد کاهش یافت. این وضعیت تا دیروقت مرداد ماه ادامه یافت و از آن به بعد به دلیل محدودیت عرضه، قیمت به آرامی شروع به افزایش کرد.

به گفته موتمانی، افزایش قیمت خودرو از شهریور تا اسفند 1402 هم در خودروهای داخلی و هم در خودروهای مونتاژی و وارداتی بین 25 تا 27 درصد بوده است.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: وعده های وزارت حراست مبنی بر افزایش تولید خودرو از یک سو و واردات خودرو در سطح وسیع برای تامین نیاز بازار محقق نشد. علاوه بر اینکه واردات خودرو محدود و قابل رویت نیست، برخی خودروهای وارداتی 22 هزار دلاری با قیمت 82 هزار دلار به دست مشتریان می رسد.

موتمانی تصریح کرد: در خودروهای داخلی نیز شاهد اختلاف قیمت 50 تا 80 درصدی قیمت خودروهای کارخانه ای با بازار آزاد هستیم و این نشان دهنده تامین نشدن نیاز بازار است. ضمناً محصولات ارزانتر سایپا حدود 50 تا 60 درصد و ماشین آلاتی مانند دنا و 207 حدود 80 درصد با قیمت کارخانه اختلاف قیمت دارند.

وی افزود: اگر خودرو به صورت منظم و روزانه در بازار فاکتور و به فروش می رسید، در حال حاضر فاصله قیمتی بین قیمت خودروهای کارخانه ای و بازار وجود نداشت و این فاصله 5 تا 10 درصد و 80 درصد بود. نبود.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودرو یک کالای مصرفی است که اگر به اندازه ای تولید شود که نیاز بازار را تامین کند هرگز چنین شکاف قیمتی ایجاد نمی شود و تحت تاثیر نوسانات ارزی و تورم قرار نمی گیرد. نرخ. از آنجایی که خودرو یک محصول سرمایه دار است، نرخ تورم روی آن تاثیر می گذارد.

موتمانی بیان کرد: خودروساز داخلی باید پاسخگوی نیاز بازار باشد، اگر نمی تواند و توانش را ندارد اجازه دهد از طریق واردات انجام شود که این کار انجام نشد. این وظیفه وزارت صمت بود که متاسفانه شکست خورد.

عضو کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران درباره پیش بینی قیمت خودرو در سال جدید نیز گفت: قیمت خودرو در سال 1403 نیز به میزان تامین تقاضای بازار و همچنین نرخ تورم بستگی دارد. اگر نرخ تورم کاهش یابد، قیمت خودرو نیز کاهش می یابد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا