اخبار روز

پیشنهاد یک نماینده برای شروع سال تحصیلی در تابستان

ملک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه کل کشور را بر اساس مطالعه یا ساعت کاری مشخص می کنیم، با برنامه ریزی همخوانی ندارد و ممکن است دولت با توجه به شرایط این اختیار را داشته باشد. یک اعلامیه قبلی، یعنی به مردم یک طرح سازگار با آب و هوا ارائه دهند و آن را اجرا کنند. این کاملاً شدنی است و بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجرای این مشکل هستند و اساساً اداره کشور بزرگی مانند ایران نباید اینگونه باشد و ما نباید مانند یک کشور کوچک رفتار کنیم در حالی که یک کشور بزرگ چهار فصل هستیم.

به گزارش ایلنا، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بر اساس برنامه ای از پیش اعلام شده، یک ماه تعطیلی مدارس و فضای آموزشی در فصل زمستان باشد و از طرفی زودتر تمرینات خود را آغاز کنند و در تابستان تمرینات را زودتر آغاز کنند. در بحث مصرف انرژی می تواند مفید باشد.» هم مشکل آلودگی هوا و هم اینکه نیمه جنوبی کشور فرصت گردشگری زمستانی دارد.»

ملک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی شورای اسلامی، درباره تغییر ساعت کار در فصل تابستان و همچنین درخواست دولت برای تغییر ساعت تدریس گفت: البته قبول کردم که زمان تابستان تغییر کند. “”به محض ساعت “تقریبا 3000 مگاوات در زمان اوج مصرف به شبکه برق تغذیه شد.”

وی ادامه داد: اما اکنون که ساعت کاری دیگر تغییر نمی کند، قطعا تغییر در ساعات کاری اداری، تجاری و صنعتی و همچنین اقدامات محلی به ویژه در استان های مختلف می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی افزود: از جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات اطلاعی ندارم اما بر اساس اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده، دولت این اختیار را به استانداران می دهد. بر اساس اقلیم استان خود تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند که می توان آنها را به موارد زیر تقسیم کرد: طول روز فشار ناشی از دوره های پیک را از بین می برد یا کاهش می دهد.

شریعتی در پاسخ به این موضوع گفت: از دولت‌ها شنیده‌ام که برای تغییر تقویم آموزشی در برخی مناطق و مثلاً در مناطق سردسیر خواستار اختیار و مجوز هستند. مهر بیرون از شهریور وی تاکید کرد: کار آموزشی شروع شود، من شخصا با این سوال موافقم، دلیل آن این است که در برخی از نقاط کشور تردد دانش آموزان در فصل زمستان بسیار سخت است یا مشکلات دیگری وجود دارد که باعث اختلال در تحصیل می شود. . از سوی دیگر، برنامه ریزی صحیح و در نظر گرفتن تعطیلات زمستانی می تواند موجب رونق گردشگری در نیمه جنوبی کشور در فصل زمستان شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی مناسب و از پیش اعلام شده، در صورت وجود یک ماه تعطیلی مدارس و فضای کلاس در فصل زمستان و از سوی دیگر شروع کلاس ها زودتر و در تابستان می تواند به رفع مشکل کمک کند مهم است، از سوی دیگر آیا با آلودگی هوای زمستانی مواجه هستیم که می تواند در این زمینه موثر باشد و جنبه مهم دیگر ایجاد فرصت های سفر و گردشگری زمستانی برای نیمه جنوبی و سواحل جنوبی کشور است. از رونق سفر و گردشگری بهره مند شوید

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به طور کلی تعدیل کل کشور بر اساس یک ساعت تحصیلی یا کاری با برنامه ریزی ناسازگار است و دولت بنا به شرایط ممکن است اختیار برنامه ریزی داشته باشد ، با اعلام قبلی، یعنی مردم از اقلیم مطلع شده و در حال اجرای آن هستند.

وی افزود: البته ما یک سیستم آموزشی متمرکز داریم و برخی از آزمون ها در سطح کشور برگزار می شود که برای این منظور باید برنامه ریزی مشخصی انجام شود و در زمان مناسب به صورت متمرکز اجرا شود، اما این امر در بسیاری از کشورهای دنیا امکان پذیر است. ما در حال اجراي اين موضوع هستيم و اساساً اداره كشور عظيمي مثل ايران اينگونه نيست و ما نبايد مثل كشورهاي كوچك رفتار كنيم در حالي كه كشوري بزرگ با چهار فصل هستيم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا