اخبار روز سینما

پس از پخش کامل سریال مصری طولانی زندگی حسن صباح، ساترا به تازگی وارد عمل شده است. انتشار «حششین» ممنوع است، هیچ تریبونی حق انتشار آن را ندارد.

پس از پخش سی قسمت از سریال مصری «حشاشین» به کارگردانی پیتر میمی در شبکه سراسری، ساترا تصمیم گرفت آن را از تریبون های ایران کنار بگذارد. نکته قابل توجه این است که بسیاری از منتقدان و مورخانی که این سریال را در سراسر جهان تماشا کرده اند، مدت ها پیش از غیرواقعی بودن برخی موارد در این سریال صحبت کرده اند، اما ساترا پس از این همه مدت تنها به فکر حذف «حشاشین» بوده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، این سریال مصری درباره زندگی و اعمال حسن صباح، رهبر اسماعیلیان در ایران است و به این موضوع می پردازد که چگونه صباح با ایجاد فرقه ای به نام «حشاشین» جایگاه خود را در میان حاکمان آن زمان به دست آورد. و با قتل و فعالیت های مخفیانه سعی در فرار از کنترل اعراب و ترک ها داشت. «هشاشین» به نویسندگی عبدالرحیم کمال و کارگردانی پیتر میمی ساخته شد و دو سال فیلمبرداری آن به طول انجامید.

مدیرکل نظارت و اجرای سترا پس از بارگذاری 30 قسمتی از «حشاشین» روی تریبون ها و بازدید عموم از تحریفات این سریال در روایت تاریخ اسلام گفت و گفت: این سریال با سوگیری سیاسی تولید شده است. . نزدیک شدن. مهدی سیفی مدیر کل نظارت و اجرای سترا از عدم تایید مجوز این سریال توسط ساترا خبر داد..

کریم عبدالعزیر در نقش حسن صباح در نمایی از سریال حشاشین

سخنگوی مجمع رستا همچنین گفت: ساترا در تلاش است تا توقیف سریال را در زمان مناسب اعلام کند تا تاثیر منفی نداشته باشد و استقبال مخاطبان بیشتر نشود.

امید علی مسعودی یکی ساترا، عضو شورای سوادآموزی فضای مجازی نیز گفت: این سریال با هدف به تصویر کشیدن اختلافات مذهبی مسلمانان و پیوند دادن آغاز رعب و وحشت با ایرانیان و معرفی شهرهای ری، قم و اصفهان به عنوان خاستگاه تروریست ها است. وی در ادامه تاکید کرد: اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه صدا و تصویر در فضای مجازی (ساترا) و همچنین سریال های سراسری ضروری است.

جالب اینجاست که در تمام مدت انتشار سریال، هیچ یک از این کارگردانان به لزوم حذف آن اشاره ای نکردند و حالا بعد از گذشت این همه مدت که سریال به طور کامل روی پلتفرم ها آپلود شده و همه طرفداران آن را تماشا کرده اند، You' فقط به حذف آن فکر می کنم سقوط کرده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا