اخبار روز

وضعیت قرمز یک بیماری در ایران

به گزارش بازتاب آنلاین، عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران، شیوع دیابت در حال افزایش است. یکی وی به دغدغه های ناظران سلامت در دنیا اشاره کرد و گفت: با هدف کنترل این بیماری از 24 مورد در سال گذشته آبان در روز جهانی دیابت، برنامه ملی تحت عنوان «کمپین دیابت» به مدت 70 روز در سراسر کشور اجرا شد. ٪ از جمعیت برتر ۱۸ سالی که کشور نمایش داده شد.

ایرنا نوشت: از انجمن متخصصان داخلی ایران، سینا کوثری افزود: سبک زندگی شهری، مصرف غذاهای راحت، کم تحرکی، افزایش وزن و چاقی از عوامل اصلی دیابت در جهان و پس از همه گیری کووید است. ۱۹ افزایش قابل توجهی در بروز دیابت در سراسر جهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: نتایج این مطالعه که در کنگره اخیر کارشناسان اروپا ارائه و مورد استقبال قرار گرفت، حدوداً نشان داد ۱۱٪ از جمعیت، دیابت و تقریبا ۲۰٪ پیش دیابت و ۵۹٪ شما چاق هستید یا اضافه وزن دارید.

وی تاکید کرد: به همین دلیل این نتایج پیام مهمی به مدافعان سلامت کشور و مردم است تا با تغییر در سبک زندگی، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و انجام آزمایشات و معاینات منظم و با کنترل آسان از افزایش روزافزون ابتلا به دیابت یا این بیماری جلوگیری کنند. ..

دبیر اجرایی سی و چهارمین کنگره جامعه متخصصان داخلی ایران ادامه داد: آخرین دستاوردهای بهترین اساتید این روزها در حوزه داخلی ۲۵تا ۲۸ اردیبهشت ماه در سی و چهارمین کنگره سالانه ارائه خواهد شد. مانند گذشته مقالات متعدد و سخنرانان مختلف در موضوعات مختلف در هفت زیر شاخه داخلی ارائه خواهد شد. علاوه بر این، کنگره امسال را در حوزه بیماری های عفونی و مغز و اعصاب که مرتبط با بیماری های داخلی هستند، برگزار خواهیم کرد..

وی تصریح کرد: سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در سال جاری به صورت ویژه برنامه های خود را پیش می برد. از ویژگی های این دوره کنگره دعوت از روسای انجمن های علمی تخصصی و اساتید گروه ها و تخصص های مختلف پزشکی کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه است. پزشکی و پزشکی از نظر علمی در بسیاری از جاها و از منظرهای بسیاری با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند یا حتی با هم همپوشانی دارند، به همین دلیل است که همراهی با سایر حوزه های پزشکی ضروری است..

به گفته کوثری، تقدیر از جانبازان داخلی در جشن فارغ التحصیلی و مجمع عمومی نیز صورت می گیرد. ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک روز قبل از پایان کنگره برگزار می شود.

جامعه پزشکان و جراحان داخلی ایران بازوی مهمی در درمان بیماران است

وی ادامه داد: جامعه متخصصان داخلی ایران و جامعه جراحان ایران دو بازوی قوی در درمان بیماران هستند چرا که گروه بزرگی از متخصصان رشته های مختلف جراحی تمایل دارند در درمان بیماران کمک بگیرند تا طب داخلی به خوبی انجام شود. تا جایی که ممکن است.

کوثری تاکید کرد: مهمترین ناجی رشته داخلی مراقبت همه جانبه است. رشته پزشکی داخلی باید تقویت شود زیرا اکثر فارغ التحصیلان تمایل به تخصص در زمینه های تخصصی دارند.

وی افزود: ابرمتخصصان محبوب اگرچه استادیار داخلی نیز هستند اما نگاه کانالی دارند و در یک محور فعالیت های درمانی را انجام می دهند. باید دانست که متخصص داخلی نگاه جامع تری به تشخیص و درمان بیماری ها دارد.

کوثری تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی یک دیابتی به متخصص غدد مراجعه می کند، بیشتر توجه به موضوع پایش قند خون معطوف می شود، اما یک متخصص داخلی نیز به تأثیر دیابت بر سایر اعضا و اندام های بدن آسیب دیده توجه زیادی می کند. . اگر بیمار ابتدا به متخصص داخلی و سپس در صورت لزوم به متخصصین فوق تخصص بر اساس دستورالعمل های سیستم ارجاع ارجاع شود، بسیاری از مشکلات با سرعت بیشتری حل می شود و این به نفع بیمار نیز می باشد..

وی تصریح کرد: در کمپین دیابت در سال گذشته غربالگری هفتاد روز انجام شد و متاسفانه تعداد زیادی از بیماران دیابتی را در سراسر کشور پیدا کردیم. در این طرح غربالگری تقریبا ۷۴ سهم جمعیت بالا ۱۸سال کشور مورد بررسی قرار گرفت. این نشان دهنده توجه به موضوع دیابت است که منجر به کشف تعدادی از این بیماران شده است. به این ترتیب به میزان تاثیر سبک زندگی اعم از رژیم غذایی و ورزش در این بستگان نیز پی بردیم که عاملی برای ابتلا به دیابت شد..

به گفته کوثری، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ما به اهدافی برای افزایش آگاهی دانش آموزان در سنین مدرسه در مورد مسائلی مانند تغذیه، تحرک و فعالیت بدنی فکر می کنیم. و حتی استفاده از داروهای کورتونی برای مشاهده اوج در تعداد زیادی از دیابتی ها!!! بنابراین راه هایی برای جلوگیری از افزایش نرخ دیابت وجود دارد. به غیر از عوامل ژنتیکی، ابتلا به دیابت به عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی، تحرک، استرس، عوامل حرفه ای و اقتصادی بستگی دارد..

وی تاکید کرد: دیابت یکی یکی از موضوعات مهم و جالب این همایش چهار روزه است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

۴۷۲۳۲

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا