اخبار روز سینما

واکنش نشریه امید جوان به عدم پخش شدن سریال حشاشین در ایران

«امید جوان» با تاکید بر اهمیت حفظ صحت تاریخی و جلوگیری از تحریف آن، انتقادی به ممانعت از نمایش سریال مصری حشاشین که «حسن صباح» در آن نقش داشته، مطرح کرد.

نشریه امید جوان به عنوان نویسنده نامه‌ای در رابطه با این موضوع، با توجه به نقدی که در برابر تصمیم ممانعت از نمایش سریال انجام داده است؛ از عدم توجه به تاریخ و ایجاد تصاویر تحریف شده در ذهن مخاطبین ابراز ناامیدی کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


ممانعت از نمایش سریال مصری حشاشین

این نشریه افزود که در آینده، مجله «خسرو معتضد» به تفصیل به این سریال با هدف روشن کردن نقاط تاریخی و تصحیح ایده‌های غلطی که ممکن است توسط این سریال انتقال یابد، خواهد پرداخت. همچنین، او به تاریخ پژوه معروفی اشاره می‌کند که از سریال‌های تاریخی علاقه‌مند بوده و قصد دارد موارد تاریخی را به دقت بررسی کند.

نویسنده بیان می‌کند که حتی اگر سریال مصری «حشاشین» از زاویه دیگری به تاریخ نگاه کند، آیا ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در کشور خودمان سریال‌های تاریخی به اندازه کافی مواجهه داشته باشند؟ وی از نگاه غیر ایدئولوژیک به تاریخ تاکید می‌کند و از مسدود کردن دسترسی مردم به مواد فرهنگی که ممکن است با آن‌ها مخالف باشند، منعیت می‌نماید.

ممانعت از نمایش سریال مصری حشاشین

در پایان، به شهرت رمان «قلعه الموت» از نویسنده مشهور و به نام یعنی «ذبیح‌الله منصوری» اشاره کرد و اینکه چگونه این اثر با تلفیق افسانه و تاریخ، مخاطبان را جذب خود کرده است. وی از اینکه سریال «حشاشین» امکان دارد تصاویری غیر واقعی از «حسن صباح» ارائه دهد، نگران است و به بررسی دقیق تصویرسازی‌های این سریال اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ممانعت از نمایش سریال مصری حشاشین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا