اخبار روز

هشدار سیل در پنج استان

سخنگوی سازمان آب کشور با اعلام هشدارهای هواشناسی قرمز و نارنجی در بسیاری از استان های کشور نسبت به وقوع سیل در پنج استان هشدار داد و گفت: شهروندان مسیر و مقصد سفر نوروزی را بر این اساس سامانه بارشی انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، عیسی بزرگ زاده با اشاره به احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق کشور گفت: با توجه به اعلام هشدار هواشناسی در سطح قرمز، از ساعات پایانی روز دوشنبه بیست و هشتم ماه جاری بارندگی قابل توجهی رخ می دهد. اسفند تا ظهر روز چهارشنبه اول فروردین به‌ویژه روز سه‌شنبه برای استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین اخطاریه نارنجی رنگ برای مناطق وسیعی از ایران تا روز پنجشنبه در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، آذربایجان شرقی. اردبیل، زنجان، قم، مازندران، فارس، بوشهر، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان، کرمان، همدان و مرکزی و همچنین سوابق این بارندگی و جاری شدن سیل، وزارت نیرو در آستانه رسیدن اخطار سیل را صادر کنید.

وی تصریح کرد: با توجه به سوابق سیلاب هایی که در گذشته با همین میزان بارندگی تجربه کرده ایم، مرکز کنترل سیلاب وزارت نیرو پیش بینی می کند که آب رودخانه ها بالا بیاید و معابر و معابر دچار سیلاب شوند. ایام پایانی سال است و لازم است به این موضوع توجه ویژه ای شود و پدیده بارندگی پیش رو در هم افزایی با سایر دستگاه های مرتبط با آن مدیریت شود.

سخنگوی سازمان آب کشور تصریح کرد: شهروندان با انتخاب بهترین زمان سفر، مسیر و مقصد سفر با توجه به فعالیت سامانه بارشی پیش رو از طریق مدیریت سفرهای نوروزی می توانند خود را از خطرات احتمالی سیل در امان نگه دارند. مسافران از تردد در مسیرها و حاشیه رودخانه ها و جاده های کوهستانی و توقف در جاهایی که خطر رانش زمین و ریزش مصالح سنگی وجود دارد خودداری کنند.

بزرگ زاده با بیان اینکه همچنین باید دغدغه مردم برای عبور نکردن از سازه ها و پل های رودخانه ها و چاه های سیل زده باشد، گفت: لازم است عشایر کشورمان در تعیین زمان کوچ و کوچ ملاحظات لازم را مد نظر قرار دهند. اجتناب از تردد و استقرار در بستر رودخانه ها در هنگام مهاجرت. همچنین از جاده ها و آبراه ها خودداری کنید. بر این اساس آمادگی مناسب و حداکثری کلیه سازمان های فرماندهی، خدماتی و امدادی و نیز تجهیزات گروه های عملیاتی مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: پاکسازی کامل و بازگشایی آبراه های مواجه با مشکل کاهش جریان آب به ویژه در سازه های عبوری مراکز جمعیتی و همچنین تخلیه مراکز جمعیتی و اماکن در معرض سیل در دستور کار مسئولان ذیربط قرار دارد. گفت: امیدواریم با تدابیر و تمهیدات لازم مسئولان مختلف، شهروندان و مسافران نوروزی شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم و نوروز و بهار برای همه مردم ایران شاد و سلامت باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا