سبک زندگی

مقایسه ترمو وال pvc و ورق فومیزه احسان کار

ترمو وال یک محصول پر طرفدار در باز فعلی می باشد . در این مطلب قصد داریم این محصول را با فومیزه احسان کار مقایسه کنیم

ترمو وال pvc (پلی وینیل کلراید) ورق های توخالی هستند که از پلاستیک ساخته شده اند که با استفاده از یک چسب تحت فشار شدید به یکدیگر متصل شده اند. پانل های پی وی سی ) ترمووال پی وی سی ) بیشتر برای دیوارها، پروفیل های پنجره، کفپوش و سقف استفاده می شود.

ورق فومیزه یک ماده سبک وزن با خواص مکانیکی و عایق خوبی است. فوم پی وی سی، مخلوطی از پلی وینیل کلراید و پلی اوره، استحکام پیوند خوبی دارد و به دلیل ساختار فوم سلول بسته خطی، شکل جامدی به خود می گیرد.

این ماده بسیار سبک (نصف وزن پی وی سی جامد) در برابر رطوبت و برخی مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و برش و شکل دادن به آن بسیار آسان است. همچنین دارای خواص ترموپلاستیک است و در حدود 65 درجه سانتیگراد (149 درجه فارنهایت) شروع به نرم شدن می کند. به طور معمول، ورق فومیزه سلول بسته را می توان به راحتی به چوب برش داد، با غوطه ور شدن در آب جوش یا با تفنگ حرارتی استاندارد، نرم و شکل داد و با رنگ های استاندارد رنگ آمیزی کرد.

تفاوت در کاربرد

ترمو وال pvc

ترمووال پی وی سی برای استفاده در اتاق های مرطوب، آشپزخانه ها، حمام ها، فریزرها و غیره بی خطر هستند و دیگر نگران پوسته شدن رنگ از روی دیوارهای رطوبت نخواهید بود. این دیوارها همچنین در برابر آتش مقاوم هستند و برای هر کسی که دوست دارد در آشپزخانه شانس بیاورد، آنها را ضروری می کند.

ورق فومیزه

فوم‌کور، فوم‌بورد یا فوم‌بورد کاغذی، ماده‌ای سبک وزن و برش آسان است که برای نصب چاپ‌های عکاسی، به عنوان پشتی برای قاب عکس، برای ساخت مدل‌های مقیاسی و در نقاشی استفاده می‌شود.

از دیگر مواردی که از ورق فومیزه استفاده می شود در نمایشگاه ها و کیوسک ها ، قاب بندی و نصب تابلوهای داخلی و تبایغاتی ، چاپ دیجیتال و صفحه نمایش استفاده می شود.

تفاوت در مزایا

ترمو وال pvc

  1. بهداشتی

هر گونه آلودگی را می توان به راحتی پاک کرد بدون اینکه لکه ای باقی بماند، و می تواند راحت تر از ورود همه چیز از باکتری گرفته تا ویروس در اتاق جلوگیری کند.

  1. بادوام

ترمو وال pvc قوی است، به این معنی است که در تعمیر و نگهداری دوام بیشتری دارد. به علاوه، از آنجایی که تمیز کردن آن بسیار ساده است، در کاربرد برای دیوارها بیشتر از کاشی یا رنگ دوام دارند.

  1. ضد آب/مقاوم در برابر آتش

ترمو وال pvc برای استفاده در اتاق های مرطوب، آشپزخانه ها، حمام ها، فریزرها و غیره بی خطر هستند و دیگر نگران پوسته شدن رنگ از روی دیوارهای رطوبت نخواهید بود. این دیوارها همچنین در برابر آتش مقاوم هستند و بسیار مناسب برای استفاده در آشپزخانه می باشد.

  1. نصب آسان

نصب ترمو وال pvc ساده است، و از آنجایی که مساحت سطح از کاشی‌ها بزرگ‌تر است و نیازی به نگرانی در مورد دوغاب ندارید، ممکن است از سرعت انجام کار شگفت‌زده شوید.

مقایسه ترمو وال pvc و ورق فومیزه احسان کار

ورق فومیزه

1. مقاومت در برابر آب

ورق فومیزه به دلیل ترکیبات خود دارای مقاومت جامدی در برابر آب هستند. هنگامی که با آب تماس پیدا می کند، متورم نمی شود و ترکیب خود را از دست نمی دهد. این باعث می شود برای همه نوع آب و هوا مناسب باشد.

2. مقاومت در برابر خوردگی

هنگامی که ورق فومیزه در تماس با مواد شیمیایی قرار می گیرد، واکنش نشان نمی دهد. این حالت آن را دست نخورده نگه می دارد و آن را از هر نوع تغییر شکلی نجات می دهد.

3. مقاومت در برابر آتش

ورق فومیزه را می توان در هر مکانی استفاده کرد زیرا در برابر آتش مقاوم هستند. هیچ اثر اسید، گرما یا نور روی آن نیست.

4. استحکام و دوام بالا

با توجه به ساختار مولکول های تشکیل دهنده آن، ورق فومیزه بسیار قوی هستند که تضمین می کند که تحت هیچ گونه تغییر شکلی قرار نگیرند. این تخته ها می توانند تا 4 دهه بدون هیچ آسیبی زنده بمانند.

5. به راحتی شکل می گیرد و رنگ می شود

ورق فومیزه را می توان به هر شکلی متناسب با نیازهای شما داد. می توان آن را برای مبلمان خانه شما برش داد یا می توان آن را به پانل های دیواری برای استفاده بیرونی تبدیل کرد. همچنین با هر نوع رنگی که سال ها ماندگاری داشته باشد و ظاهر و حسی که گویی نو است را می توان رنگ کرد!

آیا ترمو وال pvc و ورق فومیزه گران هستند؟

یکی از جذاب ترین جنبه های ترمو وال pvcو ورق فومیزه مقرون به صرفه بودن آنها است، به ویژه در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی. هزینه اولیه خرید ترمو وال pvcو ورق فومیزه به طور قابل توجهی کمتر از موادی مانند چوب، سنگ یا کاشی و سرامیک است.

معایب ترمووال pvc چیست؟

PVC ممکن است گازهای سمی آزاد کند.

کلر در ساخت مواد PVC استفاده می شود. برخی از گازهای سمی کلر ممکن است در طی یک دوره در هوا منتشر شود. علاوه بر این، PVC در هنگام سوختن بسیار سمی است، بنابراین از ترمووال های PVC در مناطقی مانند آشپزخانه استفاده نکنید.

نصب ترموال pvc نیاز به چسب مخصوصی دارد که هزینه نصب را کمی گران می کند . از دیگر معایب ترموال pvc می توان به مشکل در نصب در دیوار های بلند اشاره کرد که کار نصاب را سخت و گاهی اوقات غیر ممکن می سازد.

معایب ورق فومیزه چیست ؟

ورق فومیزه PVC مقاومت در برابر آتش و مقاومت حرارتی بسیار پایینی دارند.

ورق های فومیزه در برابر تابش نستقیم نور خورشید تغییر رنگ می دهند بنابراین برای استفاده طولانی مدت در فضای بیرون مناسب نیستند . از موارد دیگر ورق فومیزه می توان به محدود بودن تنوع رنگ ورق‌های فومیزه پی وی سی اشاره نمود ، که با توجه به محدود بودن رنگ ورق ها برای هر سلیقه ای مناسب نیستند .

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا