اخبار روز سینما

معصومی نژاد روزنامه نگار معروف: تابعیت ایتالیا ندارم

پایگاه خبری تحلیلی ریمینو (rimino.ir):

همشهری آنلاین: فیلم سال گربه که این روزها در کنار تمساح خونین در گیشه به خوبی پیش می رود، داستانی متفاوت دارد و در ترکیب بازیگران آن می توان نام دو نفر را دید که قبل از بازی، ما به عنوان مجری و گزارشگر می دانیم: یکی رضا رشیدپور که البته اولین تجربه او به عنوان بازیگر نیست و پیش از این در چندین فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده است و دیگری حمید معصومی نژاد است که اولین حضور خود را به عنوان بازیگر در این فیلم انجام می دهد.

معصومی‌نژاد که با گزارش‌های مختلف و به‌ویژه نقل قول معروف «حمید معصومی‌نژاد، روم» در پایان گزارش‌هایش شناخته می‌شود، لحن و سبک خاصی در کارش دارد و از این نظر روزنامه‌نگاری شناخته‌شده برای ایرانیان همه به‌شمار می‌رود. .

او سال ها در رم زندگی می کند و روزنامه نگار است. معصومی نژاد که این روزها در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال است و در مورد فرهنگ ایتالیایی برای ایرانیان فیلم می سازد، به تازگی در فیلم سال گربه ایفای نقش کرده است و این بهانه ای شد برای گفت و گو با او.

آقای معصومی نژاد شما در هنگام گزارش لحن خاصی دارید و صاحب سبک هستید. تو سال گربه همون حمید معصومی نژاد بودی به حرف همیشگیت اعتماد کردی. ایفای نقش حمید معصومی نژاد روزنامه نگار آرزوی شما بود یا می خواستید نقشی متفاوت از نقشی که به آن معروف هستید بازی کنید که از شما خواسته شد؟

نقشی که در فیلم سال گربه بازی کردم دقیقاً همان چیزی بود که از من خواستند. من این نقش کوتاه را در مقابل کولوسئوم، یک آمفی تئاتر باستانی در مرکز رم بازی کردم که قدمتی 2000 ساله دارد.

آیا علاقه دارید که به عنوان گزارشگر در فیلم ها ادامه دهید یا در صورت پیشنهاد نقش های دیگر را می پذیرید؟

راستش را بخواهید هنوز به این موضوع فکر نکرده ام، اما به هر حال این علاقه را در خودم می بینم که به جز نقش خبرنگاری در نقش های دیگری هم بازی کنم. البته بازیگری حرفه ای هم مثل روزنامه نگار بودن کار ساده ای نیست.

آیا موقعیت جدیدی به شما پیشنهاد شده است؟ بازیگری شاید از دور خیلی ساده به نظر برسد، اما این حرفه هم مثل روزنامه نگاری سختی های خودش را دارد. حتی زمانی که می خواهید به عنوان خودتان بازی کنید

بله، من آن را بررسی می کنم.

عملکرد را چگونه می بینید؟ چون صحنه ای که بازی کردید بیشتر از یک بازیگر بود، خود حمید معصومی نژاد بود با همان لحن دلنشین همیشه.

بازیگری شاید از دور خیلی ساده به نظر برسد، اما این حرفه هم مثل روزنامه نگاری سختی های خاص خودش را دارد، حتی وقتی می خواهید مثل خودتان رفتار کنید.

علاقه مند به همکاری با کدام کارگردانان ایرانی هستید؟

اگرچه تجربه حرفه ای در سینما ندارم، اما معتقدم یک کارگردان ماهر و چیره دست می تواند در عرصه سینما فیلم های جذابی بسازد و مانند بازیگران مشهور و با استعداد، مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

قبل از این فیلم پیشنهاد بازیگری هم داشتید؟

نه، اما خیلی زود به من پیشنهاد بازی در فیلم دیگری را دادند. هیچ وقت فکر نمی کردم روزی بازیگری را تجربه کنم.

آیا به اجرای برنامه در ایران فکر می کنید؟

البته اخیرا پیشنهاد جدیدی برای اجرا در ایران دریافت کردم که در حال بررسی آن هستم.

آیا به ایران سفر می کنید؟

انشاالله به زودی برای دیدار با خانواده ام به خصوص پدر عزیزم به ایران خواهم آمد. وقتی به ایران بیایم حتما در کنار هموطنان خوب و صمیمی فیلم سال گربه را در سینما می بینم.

لحن حمید معصومی نژاد از ابتدا این گونه بود یا بعد از خبر شکل گرفت؟

وقتی جوان بودم در آزمون ورودی پزشکی در دانشگاه رم قبول شدم، اما به دلیل علاقه زیاد به حرفه روزنامه نگاری و گزارشگری، پزشکی را رها کردم و خود را وقف روزنامه نگاری کردم. اگر بخواهم به عقب برگردم و شهری در اروپا را ریمینو کنم، قطعا رم را ریمینو می کنم، اما در مورد حرفه روزنامه نگاری مطمئن نیستم. چون اساساً من اینگونه صحبت می کنم.

فکر می کردید سخنرانی پایانی شما (حمید معصومی نژاد، رم) تا این حد در بین مردم ایران محبوب باشد و همه شما را با این شاخص بشناسند؟

خیر؛ اصلا فکر نکردم زیرا این عبارت در انتهای گزارش هایم امضای من بوده و هست.

آیا تا به حال از یک شوخی آزرده خاطر شده اید؟

وقتی مردم با من شوخی می کنند عصبانی نمی شوم. فکر می کنم مردم از روی دوستی و صمیمیت این کار را می کنند و من را مسخره می کنند.

اگر برگردی باز هم رم را ریمینو می کنی و روزنامه نگار می شوی؟

زمانی که جوان بودم قصد داشتم برای ادامه تحصیل به آمریکا بروم اما به دلیل مشکلات ویزای تحصیلی این امکان وجود نداشت، بنابراین ایتالیا و شهر رم را ریمینو کردم. در آزمون ورودی پزشکی در دانشگاه بزرگ رم قبول شدم، اما پس از مدتی به دلیل علاقه زیاد به حرفه روزنامه نگاری و گزارشگری، پزشکی را رها کردم و خود را وقف روزنامه نگاری کردم. ابتدا چندین سال در دفتر خبرگزاری ایرنا در رم کار کردم. در هر صورت، اگر قرار بود برگردم و شهری در اروپا را ریمینو کنم، قطعا رم را ریمینو می کنم، اما در مورد روزنامه نگاری مطمئن نیستم.

آیا از ایتالیا و ایتالیایی ها راضی هستید؟

ایتالیا کشوری بسیار زیبا با مردمانی خونگرم و غذاهای لذیذ است اما مشکلات خاص خود را نیز دارد. یکی از جمله آنها بی نظمی است.

آیا تابعیت ایتالیا دارید؟

من تابعیت ایتالیا ندارم و فقط کارت اقامت ایتالیا دارم. ملیت من ایرانی است و فقط پاسپورت ایرانی دارم.

مدتی است که در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال هستید. آیا این یک شغل برای شماست یا یک سرگرمی؟ آشنایی با فرهنگ ایتالیایی در صفحه شما بسیار قابل مشاهده است.

حدود 6 ماه است که با هدف نزدیک کردن دو ملت ایران و ایتالیا، فیلم ها و گزارش های متعددی تهیه و در صفحه اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی منتشر می کنم که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. تور رم، آشنایی با زبان ایتالیایی، غذاهای ایتالیایی، فوتبال ایتالیایی و آداب و رسوم مردم این کشور از جمله موضوعاتی است که به آن می پردازم.

تلاش من بر این است که هموطنان عزیزم در ایران و سایر کشورهای جهان فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا را هر چه بهتر بشناسند.

به جز فعال بودن در اینستاگرام، کار دیگری هم انجام می دهید؟

در کنار این فعالیت، به ایتالیایی ها روزنامه نگاری کوله پشتی و سیار را آموزش می دهم.

فیلم سینمایی «سال گربه» در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی سعید خانی در سال 1402 تولید و بیست و دوم اکران شد. فروردین 1403 در سینماهای ایران اکران شده است. در این فیلم بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برکنورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی زاده، لادن جواوند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی و حمید معصومی نژاد به ایفای نقش می پردازند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا