اخبار روز سینما

مرور فعالیت های بازیگری اش به اجرای «و تو هم برنگشتی» | تلفیق هنرمندانه شعر و نقش

«» ش جدا کرده است و از میان اشعار برجا مانده است که این گذشته را با زیابد می‌کند. مهیار علیزاده، کارگردان این نمایش با انتخاب شمس لنگرودی به عنوان بزرگ و همچنین استفاده و شیرینی روی پراحساس و برده است. اثری که بیش از همه به خاطر اولین حضور خود شمس روی صحنه نمایش، در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است. “…

به گزارش، شمس لنگرودی، شاعر محبوبی که بیش از یک دهه است علاوه بر انتشار مجموعه‌های شعرش در سینما هم قابل‌تأملی از خود برجا گذاشته شده است، این روزها با نمایش و تو هم به کارگردانی مهیار علیزاده روی صحنه تئاتر استقبال می‌شوند. روبه‌رو شده است. نام نمایش از یکی از اشعار لنگرودی گرفته شده و شعر همراه و موسیقی با محوریت اصلی دستا ن، موقعیت‌های احساسی مهم را رقم زده است. به این بهانه ندار مطرح در عرصه بازیگ ری.

فلامینگو شماره 13 | حمیدرضا علیقلیان | 1389

“فمس امینگو شماره 13”

شمس لنگرودی که در جوانی به بازیگری علاقه دارد مدت کوتاهی هم آموزش دیده اما هیچگاه فکرش هم نمی‌کند روزی در فهرست بازیگران بازیگران سینما و تئاتر قرار بگیرد. اولین بار در سال 1389 به دعوت رسول مجاب در م «فلامینگو شماره 13» در نقش یک شاعر رضا هر شود. فیلم فضایی شاعرانه داشت و شمس لنگرودی نقش استاد پیری را بازی می‌کرد که در دنیای پر از خون و قتل و تبعید، به عنوان تنها نور امید ماجرا به میدان می‌آمد و علیه بی‌عدالتی‌ها قد علم می‌کرد. مخاطبان ایرانی دیده نشد.

پنج تا پنج | تارا اوتادی | 1392

«شتی» حضور در صحنه تئاتر را تجربه کرد.
شمس لنگرودی همراه با رضا کیانیان در نمایش فیلم «پنج تا پنج»

بعد از اولین تجربه بازیگری مقابل دوربین، تصمیم شمس لنگرودی گرفت قی “پنج ه کارگردانی تارا اوتادی به او پیشنهاد داد. ابتدا نپذیرفت اما وقتی متوجه شدم خود کیانیان هم در فیلم بازی دارد در آن بازی کند. ماجرای فیلم درباره مردی گمشده به نام صابر بود که اتومبیلش در جاده‌ای خراب می‌شد و می‌خواست شب را تا صبح در جمع چهار پیرمرد بگذراند. آنهه ماندن نمی‌دادند. شمس لنگرودی در کنار فضایی پر از تعلیق در شب موفق عمل کرد.

احتمال بارش باران اسیدی | بهتاش صناعی‌ها | 1393

«شتی» حضور در صحنه تئاتر را تجربه کرد.
« حتمال باران اسیدی »

شمس بار با عنوان بازیگر پا به میدان گذاشت. او نقش اصلی این فیلم را دارد و می‌تواند در تنهایی و جستجوی یک مرد برای تغییر وجوه زندگی‌های مختلف به تصویر بکشد. داستان درباره مردی تنها بود که برای پیدا کردن دوستش از شمال به مساف رخنه‌ای در تهران می‌آمد. و پسر متفته … ین‌بار در زندگی، لذت بردن را تجربه کند. «احتمال باران شود اسیدی» پذیرفته شده. او برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر نقش مرد در نهمین جشن انجمن مهمان سینمای ایران شد.

دوباره زندگی | رضا فهیمی | 1396

«شتی» حضور در صحنه تئاتر را تجربه کرد.
شمس لنگرودی همراه با گلابه آدینه در نمایش فیلم «دوباره زندگی»

” “رفتن” نامه‌اش رقم نزد. او سال 1,396 ذاشت. See More و ازگشت آنها، زندگی‌شان دوباره به جریان می‌افتد. هیجإ توامان می شوند و تغییری را در زندگی شان می پذیرند. لنگرودی در این فیلم هم بازی در موقعیتی به نسبه کند و قدمی بیشتر در مسیر بازیگری پیش رود.

و تو هم برنگشتی | مهیار علیزاده | 1402

«شتی» حضور در صحنه تئاتر را تجربه کرد.
شمز د.

«نه ود واقعی‌اش را روی صحنه می‌آورد. او با خواندن اشعار خود احساسات اجتماعی را به بحث می‌آورد. داستان درباره مردی پا به سن گذاشته شده به نام «خسرو» است که همه او را به نوان شاعر می‌شناسند. حالا پس از و بسیاری از خاطرات گذشته‌اش ر ا از یاد برده شده است. در آستانه مرگ مرور این اشعار به مرحله با گذشته خودش روبه‌رو شود. تجربه او با نوجوانی و بزرگی و همایش با مادری مهربان که سال‌هاست او را از دست داده و همسری احساس را در او برمی‌انگیزد. با مرور این اشعار، زندگی را در مقابل می‌کند و می‌فهمم که چه چیزی را فراموش کرده است. درست است که «و تو برنگشتی برنگشتی برنگشتی برنگشتی برنگشتی اولین حضور لنگرودی در صحنه نمایش و شاید به سایر بازیگران تبحری در اجرای صحنه واقعی باشد، اما بخش مهمی از احساسات احساسات به وجود او، بازی‌اش، نگاه‌هایش و خواندن خواندن است. «و تو هم برنگشتی» به عنوان اثری که با شعر و موسیقی آمیخته شده، جزو آثا رموفقی است که این روزها روی صحنه رفته است.

«و تو هم برنگشتی برنگشتی برنگشتی کارگردانی مهیار علیزاده با بازی محمد شمس لنگرودی امیرحسین فتحی، فرزین، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور، آرش الیگودرزی و وصال وصال از این که از اواستر شدن خود را از دست داد. از فروردین صحنه رفته و اجرای آن تا 28 اردیبهشت ماه در تماشاخانه ملک ادامه دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا