دانستنی ها

قبل از خواب این عادت مخرب را ترک کنید!

با وجود هشدارهایی مبنی بر گذراندن زمان زیاد در مقابل نمایشگرها در شب، بسیاری از مردم هنوز قبل از خواب از تلفن خود استفاده می کنند.

به گزارش یورونیوز، «لیزا اشتراوس»، روانشناس و متخصص درمان شناختی رفتاری اختلالات خواب می گوید: میلیون ها دلیل وجود دارد که صفحه نمایش ها مشکلات زیادی را در خواب افراد ایجاد می کنند.

وی می افزاید: مغز نور الکتریکی را به عنوان نور خورشید شناسایی می کند که تولید ملاتونین را سرکوب می کند و در نتیجه خواب عمیق را به تاخیر می اندازد.

کارشناسان می گویند برخی تغییرات رفتاری، مانند خواندن کتاب فیزیکی قبل از خواب، ممکن است مفید باشد. کارشناسان توصیه می کنند که افراد کارهایی مانند دوش آب گرم قبل از خواب، گوش دادن به پادکست، تهیه ناهار برای روز بعد و گذراندن وقت با خانواده انجام دهند.

فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید اما هیچ وقت برای آن ها ندارید تهیه کنید. بدون استفاده از تلفن همراه، لیستی از کارهایی که روز بعد باید انجام دهید را در یک دفترچه تهیه کنید، به این ترتیب ذهن شما منظم تر می شود و هنگام خوابیدن در رختخواب، حواس تان به جریان افکار منحرف نمی شود.

کارشناسان توصیه می کنند که فعالیت هایی را در اتاق دیگری انجام دهید تا تخت خواب را با خواب مرتبط کنید. همچنین ایجاد یک محیط کوچک و مجزا برای بیداری و خواب توصیه می شود.

این ممکن است به معنای نشستن در طرف دیگر تخت برای خواندن باشد، یا حتی فقط بچرخید و پاهای خود را روی تخت بگذارید. در نهایت، گوشی خود را در اتاق دیگری یا کمی دورتر از تخت قرار دهید، جایی که به راحتی نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

سایر نکات خواب عبارتند از: تنظیم زمان خواب زودهنگام، داشتن برنامه خواب ثابت و مناسب و آرام نگه داشتن اتاق خواب.

با این حال، اگر فکر می کنید این پیشنهادات کمی اغراق آمیز هستند و اجرای آن دشوار است، راه هایی برای کاهش آسیب وجود دارد، مانند قرار دادن گوشی در حالت شب یا کاهش روشنایی صفحه نمایش تلفن همراه. علاوه بر این، گوشی را می توان دور از صورت و در یک زاویه مورب نگه داشت تا قدرت نور را به حداقل برساند.

قرار دادن تلفن در حالت پرواز یا حالت «مزاحم نشوید» می‌تواند پیام‌ها را به حداقل برساند و به افراد کمک کند خواب بهتری داشته باشند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا