سرگرمی

فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال

بازتاب آنلاین، در جریان دیدار دو تیم پیشکسوتان استقلال تهران و تیم پیشکسوتان تهرانجوان بین دو نیمه یکی یکی از بازیکنان تیم پیشکسوتان تهرانجوان بر اثر ایست قلبی درگذشت.

در یکی مسابقات فوتبال پیشکسوتان در محلات شهر تهران زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می شود. اما به دلیل عدم نظارت تیم فوتبال تهران در این مسابقات، خبری از حضور آمبولانس نیست و این در حالی است که تیم فوتبال استان تهران باید بر این مسابقات نیز نظارت داشته باشد.

در یکی پس از پایان نیمه اول و در فاصله بین دو نیمه مسابقات فوتبال دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان، محمد اشرفی بازیکن 64 ساله تیم تهرانجوان دچار ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار، به دلیل عدم حضور به موقع آمبولانس به محل برگزاری مسابقه، پزشک برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن ویزیت شد. آمبولانس فوت کرد.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ شد یکی در بین بازیکنان و ورزشکاران نبود آمبولانس مجهز به شوک در محل مسابقات با حضور پزشکان و دستیاران متخصص می تواند دلیل آن باشد. رسانه ها بارها به مسئولان مسابقات هشدار داده اند که عدم رعایت برخی از مقدمات برگزاری مسابقات می تواند منجر به حوادث تلخ شود. این در حالی است که رئیس کمیته پزشکی تیم فوتبال استان تهران به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته در یکی وی به دلیل این حادثه از مسابقات پایه استان جان خود را از دست داد.

اما سوال اینجاست که چرا داور بدون حضور آمبولانس و ماشین شوک بازی را شروع کرد؟ آیا پیشکسوتان قبل از شروع مسابقات آزمایش قلب دارند؟ با توجه به سن بازیکنان این تیم ها حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات بیشتر ضروری است.

با توجه به اینکه برخی از تیم های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات شرکت می کنند، چرا هیات فوتبال تهران بر برگزاری این مسابقات نظارتی ندارد؟ چرا فدراسیون فوتبال و تیم فوتبال تهران قوانینی را برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی کنند تا در این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می شد شاید الان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه دلایل قانع کننده ای برای تخلفات مردم داشته باشند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا