اخبار روز

غرب و شرق تهران چگونه تقسیم می شوند؟


به گزارش مانیبان؛ استاندار تهران با اشاره به اسامی شهرستان های غرب و جنوب شرق استان تهران جزئیات و ضوابط بررسی شده برای تقسیم بندی استان های غرب و شرق تهران را تشریح کرد.

علیرضا فخاری در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: در این طرح دو منطقه وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند و در جنوب شرق منطقه ورامین، پاکدشت است. پیشوا و قرچک این 4 شهر در طرح تفکیک قرار دارند.

انطباق طرح تقسیم بندی استان های غرب و شرق تهران با شرایط جمعیتی فعلی

وی افزود: مطالعات این طرح از مدت ها قبل در حال انجام است و باید آن را با شرایط جمعیتی فعلی تطبیق دهیم. طبق سرشماری هوایی که از گذشته داریم نزدیک به 3 میلیون نفر در غرب استان تهران و یک میلیون و 200 هزار نفر در جنوب شرق استان داریم، بنابراین باید افزایش جمعیت را در نظر گرفت.

مسائل اقلیمی و جمعیتی باید از نظر ترکیب معنا پیدا کند

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و نحوه تامین زیرساخت ها بسیار مهم است. بدون شک تقسیم و تفکیک زیرساخت ها بسیار مهم است و باید در مورد میزان خدماتی که مردم هر دو استان باید دریافت کنند، مطالعات انجام شود. مسائل اقلیمی و جمعیتی نیز باید از نظر ترکیب معنا پیدا کند.

فخاری تاکید کرد: ترکیب جمعیت در غرب استان تقریبا ناهمگن و در جنوب شرق همگن است و از نظر گویش و سایر عوامل تاثیرگذار مانند عوامل اجتماعی ممکن است در برخی نقاط ناهمگونی داشته باشیم. . و همگنی در بعضی جاها.

وی با بیان اینکه در بررسی ها باید همه مولفه ها به خوبی دیده شود، تصریح کرد: مهم این است که تصمیمات باید باعث آسایش و آرامش مردم شود و تفرقه ها به گونه ای باشد که در نتیجه مردم در نسبی باشند. وضعیت. رفاه با ایجاد تعادل در رفع نیازها و حل شکایات.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریت که هدف اجرای این طرح است و در نتیجه سیستم مدیریتی را کمی کوچکتر می کند، باید در دسترس باشد، از نظر ماهیت نیز و به عنوان امری واجب انجام شود. و اگر این کارها در این امر انجام شود ما لشکرهای موفقی خواهیم بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا