اخبار روز

علل اصلی بیماری کبد چرب

به گزارش بازتاب آنلاین، علی بهاری درباره بیماری کبد چرب گفت: بیماری کبد چرب یکی این یکی از شایع ترین بیماری های کبدی در سراسر جهان است. علل اصلی بیماری کبد چرب اضافه وزن یا چاقی، دیابت یا بیماری قند خون، چربی خون و فشار خون بالا، همه اینها را سندرم متابولیک می نامیم.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: علاوه بر همه این موارد مصرف مشروبات الکلی و برخی داروها باعث ابتلا به کبد چرب می شود. این بیماری ارتباط زیادی با عادات غذایی و سبک زندگی افراد دارد. کم تحرکی و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب منجر به چاقی و در نتیجه بیماری کبد چرب می شود.

به گزارش همشهری، وی در تشریح علائم بالینی بیماری کبد چرب گفت: متأسفانه کبد چرب در ابتدا علائم بالینی خاصی ندارد و به مرور زمان باعث آسیب می شود. در آغاز بهترین راه برای تشخیص این بیماری، سونوگرافی کبد است و همچنین آزمایش خون برای بررسی آنزیم های کبدی. سایر آزمایشات برای بررسی چربی و قند خون نیز برای بیماری کبد چرب موثر است.

بهاری در خصوص علل ابتلا به کبد چرب گفت: این موضوع اکنون ثابت شده است. آلودگی هوا نیز باعث بیماری کبد چرب می شود. فلور میکروبی روده نیز با ایجاد بیماری کبد چرب مرتبط است، بنابراین می توانیم ببینیم که حتی دلایل نامرئی نیز می تواند منجر به بیماری شود.

فوق تخصص گوارش و کبد راه های پیشگیری از این بیماری وی تصریح کرد: زندگی سالم از نظر تغذیه بسیار کمک کننده است زیرا چاقی، چربی خون، قند و فشار خون از عوامل اصلی بروز این بیماری است. بنابراین اگر فردی اضافه وزن دارد، بهتر است با یک روند متعادل و ورزش لاغر شود. هنگامی که فردی دیابت دارد، رژیم غذایی و داروها بسیار موثر است. بنابراین، یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از قند و چربی اضافی می تواند مفید باشد.

وی گفت: بیماران به جای مصرف دارو برای بیماری کبد چرب سبک زندگی خود را تغییر دهند و هر روز نیم ساعت ورزش کنند.

بهاری در خصوص درمان دارویی بیماری کبد چرب گفت: درمان دارویی این بیماری به عوامل زمینه ساز مربوط می شود. به عنوان مثال، درمان دیابت، درمان چاقی و چاقی است و وقتی دارو می‌دهیم، در همین راستا است. تقریباً هیچ دارویی وجود ندارد که بتوانیم مستقیماً به کبد تزریق کنیم، بنابراین رژیم غذایی سالم و ورزش مهمترین فاکتورها هستند.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا