اخبار روز

رئیس پلیس می گوید این طرح “کاملاً فرهنگی و اجتماعی” است و روحانیون “لباس چریکی” می پوشند!

بدون شک مهمترین نهادی که در تبلیغ دین رحمت اسلام به وظیفه خود کوتاهی کرده است، نهاد حوزه است که نتایج آن به جای علامه طباطبایی، بهشتی، طالقانی، مطهری، موسی صدر و… کسانی هستند که می خواهند. با پوشیدن لباس نظامی با بیشترین معضل فرهنگی و اجتماعی روز روبرو شویم و سپس انتظار داشته باشیم که مردم به ویژه جوانان دهه 70 و 80 که دین را آموخته اند، مذهبی و مقید به الزامات دینی از جمله حجاب باشند.

عصر ایران – سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور در اجتماع حامیان طرح نور (گشت رهبری سابق) که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: عده ای به قصد عفاف و حجاب امنیت دارند. موضوع من رسماً اعلام می کنم که ما بحث حجاب و عفاف را یک موضوع می دانیم کاملا فرهنگی و کاملا اجتماعی ما کاملاً درک می کنیم پلیس و امنیت ما نمی بینیم

آنچه ایشان در مورد حجاب و عفاف فرمودند کاملاً «فرهنگی» و «اجتماعی» و کاملاً درست است. اینکه چگونه در عمل به مسائل فرهنگی و اجتماعی و نه انتظامی و امنیتی رسیدگی می شود بحث دیگری است.

سردار رادان یکی از چند فرمانده کل قوا نیروهای مسلح کشور و فرمانده یکی این از بوندسوهر است، یعنی پلیس. او دارای درجه ژنرال است و یک سرباز حرفه ای تمام عیار است. با این حال، او می گوید که برنامه نور که توسط پلیس اجرا می شود “کاملاً فرهنگی و اجتماعی” است.

اما پس از سخنرانی او، بسیاری از مردم روحانی خانم آنها ادعا می کنند که کارشان «کاملاً فرهنگی و اجتماعی» است و اساساً به مدرسه رفته اند تا دین خدا را بیاموزند و سپس قرآن را با استفاده از زبان تفسیر کنند.لین«(هنجار) آموزش دین به مردم. اما از قضا درست زمانی که فرمانده نیروی انتظامی می گوید طرح برخورد با حجاب کاملا فرهنگی و اجتماعی است، کسانی که باید کاملا فرهنگی و اجتماعی باشند، یونیفرم نظامی پوشیدن، تازه از نوع چریک خاکستر! آنها به غزه فرستاده می شوند تا در کنار تیپ جولانی اسرائیل بجنگند!

روحانیون با لباس نظامی در اجتماع حجاب و عفاف
این تصاویر به اندازه صدها مقاله می گوید. هر وقت از حجاب صحبت می کنند می گویند بقیه نهادها در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند و بار آنها بر دوش پلیس افتاده است. بدون شک مهمترین نهادی است که وظیفه خود را انجام می دهد گسترش دین رحمانی اسلام کار نکرد و این نهاد حوزه است که خروجی هایش به جای علامه طباطبایی، بهشتی، طالقانی، مطهری، موسی صدر و … کسانی هستند که لباس نظامی به تن می کنند تا با بیشترین معضلات فرهنگی و اجتماعی مواجه شوند و سپس آنها انتظار می رود که مردم به ویژه جوانان دهه 70 و 80 که دین را نزد آنها آموخته اند، مذهبی شوند و به احکام دینی از جمله حجاب پایبند باشند.

اغراق نیست!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا