اخبار روز

دوربین های جدید در حال نصب هستند

داریوش امانی در ششمین کنفرانس بین المللی امنیت و مدیریت ترافیک که صبح امروز در سالن همایش های نورالرضا برگزار شد; وی گفت: امیدوارم این همایش راهگشای مشکلات ما در کشور در خصوص تصادفات جاده ای و مرگ و میر جاده ای باشد و چراغ راه دستگاه های اجرایی باشد. در این دولت شورای ایمنی راه ها با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و این مسائل از خارج از دولت پیگیری می شود. جلسات زیادی تاکنون برگزار شده و همکاری های خوبی با سایر مراجع صورت گرفته و مراجع ذیربط همه دستگاه ها در این شورا تعریف شده اند.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم که یکی از مزایای راه اندازی این شورا بود. ما وظایف متعددی در وزارت راه و شهرسازی داریم و در تلاش هستیم تا مهمترین آنها یعنی بهبود شرایط زیرساختی را انجام دهیم.

امانی گفت: یکی یکی از مشکلات ما عمر راه های حمل و نقل است. مثلا جاده تهران-قم در سال 57 ساخته شده و باید 20-30 سال استفاده می شد، اما هنوز استفاده می شود و سطح خدمات این جاده متوقف شده است، به همین دلیل می بینیم که این جاده این همه شلوغ است. هفته است.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما تولید ناوگان خودرویی و ایجاد گواهینامه با ایجاد زیرساخت ها همزمان نبوده و زیرساخت ها در این سطح از تولید خودرو و راننده عقب مانده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: بحث دوم ما مربوط به نقاط پر تصادف است، با توجه به اینکه این نقاط یک شبه به وجود نمی آیند. با این حال، با گذشت زمان به دلایل زیادی ناامن می شود و مکان های تصادف ایجاد می شود.

ایمن سازی مناطق پرخطر در جاده های کشور تا پایان سال

امانی در خصوص تعداد نقاط حادثه خیز گفت: در سال گذشته 887 نقطه تصادف جاده ای در کشور شناسایی شد و تا پایان سال 424 نقطه را ترمیم کرده ایم و انشاالله تا پایان سال مابقی نقاط نیز رفع می شود. امسال. ایمن سازی محورهای ترافیکی، ایجاد علائم، خط کشی، خطوط جداکننده و … نیز از جمله موضوعاتی است که دنبال می شود.

امانی تصریح کرد: چهار تا شش درصد هزینه های نگهداری باید از کل هزینه ساخت هر جاده کنار گذاشته شود. وی گفت: طبق نظر کارشناسان هزینه نگهداری 230 هزار کیلومتر از راه های کشور 230 هزار میلیارد تومان بوده و اخیراً به 280 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال گذشته کارهای عمرانی بسیار خوبی در کشور انجام شد اما فقط به 22 میلیارد تومان رسیدیم و قطعا به 280 هزار میلیارد تومان نرسیدیم و این مبالغ جوابگوی ما نیست و نگران این اقدامات هستیم. ” روزانه.”

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: علاوه بر اصلاح راه ها، آموزش و فرهنگ سازی و همچنین اعمال جریمه از دیگر اقداماتی است که باید برای کاهش آمار تلفات جاده ای انجام شود.

امانی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جاده های کشور انجام می دهیم و تلاش می کنیم به این مسائل برسیم. امیدوارم با برگزاری این همایش ها بتوانیم به هم زبانی بین دستگاه های اجرایی کشور دست یابیم و آمار تصادفات و فوتی ها را کاهش دهیم. حتی یک کشته در جاده های کشور زیاد است و باید به صفر برسیم.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: معتقدم هر چه دستگاه ها همپوشانی و روانی بیشتری داشته باشند اثربخشی بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال، در سراسر جهان ثابت شده است که ما باید یک شماره اضطراری در خیابان ها داشته باشیم نه چند شماره. زمانی قرار بر این شد که شماره 110 پاسخگوی مردم باشد و پلیس بتواند با شماره 110 به سایر دستگاه ها برسد، اما این اتفاق نیفتاد. ضمناً پایگاه ها نباید از یکدیگر جدا شوند، مثلاً پایگاه های پلیس، هلال احمر، حمل و نقل و اورژانس از یکدیگر جدا نشوند و در سراسر جهان این ها تجمیع شده اند تا هزینه چندین مکان برای خدمت رسانی به مردم نباشد. بیشتر و بیشتر به صورت مرکزی

نصب دوربین های جدید برای ثبت تخلفات رانندگی در جاده ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به مرور زمان زیرساخت‌های مورد نیاز پلیس را آماده خواهیم کرد شهریور ماه برای کنترل تخلفات از طریق پلیس هوشمند به جاده های کشور اضافه می شود. نیاز پلیس به پایگاه های اضافی نیز در حال بررسی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا