اخبار روز سینما

بیوگرافی توماج صالحی و علت دستگیری او؟/عکس


به گزارش ریمینو به نقل از شمانیوز، توماج صالحی خواننده رپ ایرانی است. توماج صالحی در 16 به دنیا آمد. آذر سال 1369 است. توماج صالحی با آهنگ هایش شهرت دارد. توماج صالحی بارها به خاطر ترانه هایش دستگیر شد. او در سال 2023 با آهنگ «سقوط» از سازمان «جوایز موسیقی جهانی» جایزه «فال» را در بخش موسیقی اعتراضی-فعال دریافت کرد.

در ادامه جزئیات مربوط به این خبر را مشاهده می کنید:

بیوگرافی توماج صالحی

توماج صالحی متولد ۱۲ آذر ۱۳۶۹ در چهارمحال بختیاری، خواننده رپر است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مکانیک جامدات می باشد که با ورزش بوکس و قهرمانی استانی شروع کرد و حالا در عرصه رپ شناخته می شود.

در چهارمحال بختیاری به دنیا آمد، بعدها با خانواده به شاهین شهر اصفهان، محله خانه اصفهان نقل مکان کردند و آنجا رشد کرد.

اولین دستگیری و شهرت توماج صالحی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ توسط ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی در خانه اش در شاهین شهر بازداشت و به علت آهنگ هایش و تبلیغ علیه نظام متهم و به زندان دستگرد منتقل شد.

بعد از ۹ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شد اما دادگاه او را به ۶ ماه زندان و جزای نقدی محکوم کرد اما اجرای این حکم یکسال به حالت تعلیق درآمد.

دستگیری دوم توماج صالحی

این خواننده در پی اعتراضات مهر و آبان ۱۴۰۱ رو به فعالیت های اعتراضی و انتشار آهنگ های سیاسی آورد و مدتی به صورت مخفیانه زندگی و فعالیت می کرد.

در نهایت ۸ آبان ۱۴۰۱ برخی رسانه ها خبر از دستگیری وی زمان خروج از کشور دادند و علت آن تحریک مردم و نشر اخبار غیرواقعی عنوان شده است.

با این حال دایی وی عنوان کرد؛ توماج به هیچ وجه قصد خروج از کشور رو نداشته و در چهارمحال و بختیاری (جایی که اصالتاً به اونجا تعلق داره) دستگیر شده است.

آزادی توماج صالحی

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی اظهار کرد: «در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد.»

او ادامه داد: «همچنین دیوانعالی کشور توماج صالحی را همچون دیگر افرادی که مشمول بخشنامه عفو اعلامی قرار گرفتند دانست و اعلام کرد که او نیز می‌تواند از عفو اعلامی استفاده کند.»

این وکیل دادگستری در خاتمه با بیان اینکه «توماج صالحی امروز به قید وثیقه از زندان آزاد شد»، گفت: «اگرچه توماج صالحی شامل بخشنامه عفو اعلامی است و باید بدون وثیقه پرونده مختومه می شد، اما با توجه به اینکه ایراداتی که از سوی شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور وارد دانسته شده باید رفع شود، شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، تشخیص داد که فعلا قرار تامین توماج صالحی را به وثیقه تبدیل کند و در نتیجه، او امروز از زندان اصفهان آزاد شد.»

بازداشت مجدد توماج صالحی

پس از آزادی توماج صالحی بود که فرد مورد اشاره ادعاهای بدون سند و ضد و نقیضی را در فضای مجازی مطرح کرد. توماج صالحی در صحبت‌های مطرح شده خود مدعی طرح شکایت از برخی افراد شده بودکه بررسی پرونده قضایی اخیر وی و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد نه این فرد و نه وکیلش تاکنون هیچ شکایتی از ضابط و یا قضات پرونده ثبت نکرده‌اند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: قطعاً رسیدگی به پرونده‌های قضایی بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها انجام خواهد شد و روند رسیدگی به تمامی پرونده‌ها مطابق قانون انجام خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: در پرونده توماج صالحی هم مطابق بررسی‌های دقیق صورت گرفته تمام مراحل، بازداشت، بازجویی وبازپرسی مطابق قانون انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تاکید بر اینکه باید قانون در همه اقدامات قضایی ملاک و معیار تصمیمات باشد عنوان کرد: برخی در مورد مراحل و روند بهره‌مندی افراد از تأسیسات قانونی مطالبی را مطرح می‌کنند، قطعاً این مهم به موجب قانون انجام شده است در مورد بازداشت در پرونده جدید قضایی نیز مطابق قانون اقدام شده است و البته سوابق افراد در تصمیم‌گیری و اختصاص تأسیسات قانونی مؤثر است.


Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/توماج-صالحی-کیست-و-چرا-دوباره-دستگیر-شد/
  • بيوگرافى توماج صالحى
  • زندگی نامه توماج صالحی

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا