اخبار روز

با این نوشیدنی ساده سطح کلسترول خون را کاهش دهید

به گزارش آنلاین همشهری آنلاین، اگر از مشکلات قلبی و کلسترول بالا رنج می برید، می توانید با نوشیدن یک نوشیدنی گیاهی ساده، سطح کلسترول خون خود را کاهش دهید. البته طبق گزارش تایمز ایندیا، این نوشیدنی برای تاثیرگذاری نیاز به مصرف مداوم سه تا چهار ماهه دارد. کدو تنبل قلیایی یکی از سبزیجات از خانواده کدو سبز است که هزاران سال است به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به طور خاص در مورد خواص نوشیدنی کدو حلوایی قلیایی خانگی صحبت خواهیم کرد.

فیبر

کدو تنبل قلیایی منبع خوبی از فیبر است که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. فیبر در طول هضم به مولکول های کلسترول می چسبد و به حذف آنها کمک می کند. این منجر به کاهش جذب کلسترول بد می شود.

چربی اشباع و کلسترول کمتر

کدو تنبل قلیایی به طور طبیعی چربی اشباع شده و کلسترول پایینی دارد و آن را به یک گزینه غذایی سالم تبدیل می کند. برای افرادی که می خواهند سلامت قلب خود را بهبود بخشند، رژیم غذایی کم چربی اشباع شده توصیه می شود.

سرشار از آنتی اکسیدان

کدو حلوایی قلیایی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و A است که به طور موثر استرس، تورم و التهاب را در بدن کاهش می دهد. التهاب مزمن خطر عوارض قلبی را افزایش می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند با آن مقابله کنند.

تاثیر بر مصرف مایعات بدن
کدو تنبل قلیایی عمدتا از آب تشکیل شده است و تحقیقات نشان داده اند که هیدراته نگه داشتن بدن تاثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. تامین آب کافی به بدن به حفظ حجم خون کمک می کند و به قلب اجازه می دهد خون را بهتر پمپاژ کند و عملکرد کلی قلب و عروق را بهبود بخشد.

پتاسیم

کدو حلوایی قلیایی حاوی پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی است که نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند با اثرات سدیم بر فشار خون مقابله کند و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. بیماری فشار خون یکی علت اصلی بیماری قلبی است.

در حالی که نوشیدنی کدو حلوایی قلیایی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اگر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی دارید، بهتر است قبل از افزودن این نوشیدنی خانگی به رژیم غذایی روزانه خود با پزشک خود مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا