دانستنی ها

این بیماری اولین عامل مرگ و میر در کشور است

فرزانه فربخش، رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه بیشترین مصرف تجهیزات پزشکی در بخش قلب و عروق است. ، بر اهمیت توجه به پیشگیری از این گروه از بیماری ها تاکید کرد.

به گزارش فارس، اولین علت مرگ و میر در کشور بیماری های قلبی و عروقی است و اظهار داشت: 35 درصد از کل مرگ و میرها در کشور و 46 درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیرواگیر می تواند ناشی از بیماری های قلبی و عروقی باشد. . با تغییر سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت از آن پیشگیری و کنترل می شود.

فرفخش میزان فشار خون، عدم استعمال دخانیات و مراقبت های شخصی را از جمله اقداماتی برشمرد که در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش عوارض آن تاثیر بسزایی دارد.

به گفته فربخش اهمیت دادن به طراحی مبلمان شهری برای افزایش میل به فعالیت بدنی می تواند در کاهش کم تحرکی جامعه موثر باشد.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی و عروقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر موارد فشار خون بالا به دلیل بدون علامت بودن، جدی گرفته نمی شود، گفت: فشار خون بالا به عنوان فشار خون بالا شناخته می شود. قاتل خاموش و افراد مبتلا به این بیماری می دانند که آیا این وضعیت طبیعی است یا خیر، باید هر ماه فشار خون خود را بررسی کنند تا ببینند.

فربخش معتقد است: فشار خون یک بیماری شایع در کشور است و در صورت تشخیص و درمان صحیح می تواند از سایر عوارض قلبی عروقی پیشگیری کند.

وی ادامه داد: در بخش بیماری های مزمن متأسفانه گاهی شاهد هستیم که افراد به دلیل عدم آگاهی یا خستگی از ادامه درمان پس از بهبودی نسبی، رعایت روند درمانی را کاهش می دهند یا درمان را قطع می کنند که این امر باعث تشدید بیماری می شود. به راحتی با دارو قابل کنترل است.

به گفته فربخش، با اطلاع رسانی دقیق، تشخیص به موقع و خودمراقبتی آگاهانه به مردم، شیوع این بیماری و عوارض قلبی عروقی آن افزایش یافته و هزینه های گزافی را بر مردم و نظام سلامت در تضمین این امر تحمیل می کند. می توان از تجهیزات پزشکی و دارویی قلبی عروقی اجتناب کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا