اخبار روز

اسرائیل با اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک برای غزه مخالف است!/جزئیات

وزیر ارتباطات اسرائیل ضمن رد اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک برای غزه، گفت که این وزارتخانه تمامی تماس های خود را با استارلینک (ارائه دهنده خدمات ماهواره ای) قطع خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران، اسرائیل از روز جمعه گذشته همزمان با آغاز حملات زمینی به غزه، اینترنت همراه و تلفن ثابت و تلفن همراه را در غزه قطع کرده بود، اما از امروز خدمات اینترنت و تلفن در غزه برقرار شده است.

شرکت ارتباطات فلسطین – جوال روز یکشنبه اعلام کرد که خدمات تلفن همراه و اینترنت به تدریج در غزه باز می گردد.
این شرکت در توییتر نوشت: «خدمات تلفن ثابت، موبایل و اینترنت به تدریج در نوار غزه بازمی‌گردند. این خدمات روز جمعه به دلیل تجاوز به حالت تعلیق درآمد.

شرکت ارتباطات فلسطین افزود: در خصوص شبکه داخلی منطقه غزه، با وجود وضعیت خطرناک میدانی، نیروهای فنی برای ترمیم خسارات وارده به شبکه ها تلاش می کنند.

منطقه غزه جمعه گذشته همزمان با حمله زمینی محدود ارتش رژیم صهیونیستی با قطع کامل تماس های اینترنتی و تلفن همراه مواجه شد.
دیروز شنبه، ایلان ماسک، کارآفرین و مالک شرکت اینترنتی ماهواره ای استارلینک، گفت که تصمیم گرفته است اینترنت ماهواره ای را برای امدادگران غزه فراهم کند.

او در ایکس (توئیتر) نوشت که یک سرویس اینترنتی برای سازمان های امدادرسان شناخته شده بین المللی در منطقه غزه از طریق ماهواره های Starlink در حال راه اندازی است.

در واکنش به این تصمیم، شلمو کرعی، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با ایجاد اینترنت ماهواره ای برای غزه، گفت که تل آویو از همه ابزارها برای جلوگیری از اتصال ایلان ماسک به اینترنت ماهواره ای در غزه استفاده خواهد کرد.

او گفت که وزارت ارتباطات اسرائیل تمامی تماس های خود را با استارلینک قطع خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا