اخبار روز

آیت الله مومن با بیان اینکه خاتمی سه رای موافق در شورای نگهبان داشت، از رهبری تعیین تکلیف کرد/ حداد عادل از خدمات دولت سازندگی تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی مورخ 3 اسفند است. اردیبهشت ماه خواندن 1380;

آقا [محمدمهدی] صباحی مسئول شهرک مهدیه حجه [علمیه] قم آمد گفت: تاکنون هزار واحد مسکونی تحویل داده شده، هزار واحد دیگر در دست ساخت است، آب، برق، تلفن و گاز تامین شده و فضای سبز وسیعی با آب قنات ساخته شده است. وی از کمک های بزرگ و تامین ملک و همچنین وزارت مسکن تشکر کرد [و شهرسازی]آنها از تاخیر در تکمیل زیرساخت ها گلایه دارند. قرار است ده هزار واحد مسکونی ساخته شود.

آقا [حسن] غفوری فرد، [عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی] آمد. نامزد [انتخابات] به ریاست جمهوری تبدیل شده است. بیرون از [حزب] موتلفه گلایه کرد که با وجود اینکه به اتفاق آرا به کاندیداتوری او رای داده اند، اما اکنون حاضر به تایید او نیستند و از آقای [علی‌اکبر] بلندگو [نوری] او هم گلایه کرد و گفت: «آقا [علی] آتش کمپ، [وزیر دفاع]اگر می خواست نامزد شود بهتر بود چند وقت پیش از خدمت سربازی بازنشسته می شد.

آقای مهندس [سیدرضا] میرمحمد صادقی و [آقای محمود گوهرین]مدیرعامل شرکت پرلیت [و علیرضا ناصر معدلی] به پالایشگاه بندرعباس، سد شهید رجایی و سد مسجد سلیمان آمدند و دوران ساخت و ساز را یکی از پربارترین دوره های تاریخ ایران نامیدند و گفتند که در ساحل نزدیک عسلویه اسکله ای ساخته اند اما از او خواسته اند به جای دیگری برود. برای جلوگیری از جابجایی آنها به دلیل نزدیکی این مکان به مین [نفت و گاز]آنها تجدید نظر کردند.

عصر آقای [محمدحسن] محجوبی آمد؛ او یک ماشین قالی بافی اختراع کرد که فرش های دستباف مشابهی تولید می کند. در دوران ریاست جمهوری من از او حمایت شد و وام، پول نقد و زمین به او داده شد، اما کارش هنوز ناتمام است. او برای تخفیف قیمت ملک و بهره وام درخواست داد.

حدود پنجاه نماینده مستقل و راستگرای مجلس [ششم] آنها آمدند. آقا [غلامعلی] حدادال و جمعی از نمایندگان از خدمات بی شمار اینجانب در مرحله سازندگی و نقش من در مجلس و نیز در جنگ و انقلاب قدردانی کردند و خواستار حضور بیشتر در صحنه برای جلوگیری از تضعیف انقلاب شدند و برخی نیز آشکارا ابراز داشتند. بیان آنها نسبت به وضعیت فعلی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ابراز نگرانی کردند. من همچنین در مورد کارایی سیستم و خطرات موجود سخنرانی مفصلی داشتم و از آنها خواستم که منسجم تر عمل کنند.

بعد از ظهر آقای محمد مومن از اعضای شورای نگهبان آمدند. ناهار را با هم خوردیم. آقا [سیدمحمد] خاتمی البته فقط دو سه رای در شورای نگهبان دارد و وقتی رای می آید رد می شود و از رهبری خواسته است که تکلیفش را مشخص کند.

۲۷۲۱۹

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا