اخبار روز

کریوبیولوژی; داستان واقعی برای مغز یک دکتر که شبیه فیلم های علمی تخیلی است! (+عکس)

عصر ایران – در دسامبر 2014، دکتر. استیون کولزاستاد دانشگاه UCLA بر اثر سرطان پانکراس درگذشت. در حالی که کولز سال ها در لس آنجلس زندگی می کرد، تصمیم گرفت از بیمارستانی در اسکاتسدیل، آریزونا بازدید کند. به این ترتیب کولز می تواند به تیم پزشکی که پس از مرگش مغز او را خارج کرده و منجمد می کند، نزدیک شود.

پس از اعلام مرگ کولز، این تیم به بالین او آمدند. آنها با استفاده از دستگاه احیای قلبی ریوی، تنفس و گردش خون کول را بازسازی کردند و برای حفظ جریان خون، داروهای ضد انعقاد تجویز کردند. همه این اقدامات در خدمت حفاظت هستند مغز برای مبارزه با آسیب هایی که ممکن است پس از محرومیت طولانی مدت اکسیژن رخ دهد، استفاده شد. سپس بدن در یک حمام آب یخ خنک شد و خون با محلول حفظ اندام جایگزین شد.

در نهایت، بدن کولز به مقصد نهایی خود یعنی بنیاد راه پیدا می کند الکور (الکور) اعلام وصول. این قدیمی ترین ارائه دهنده است کریوبیولوژی (کریونیک) در ایالات متحده، این شامل منجمد کردن بدن و مغز انسان در نیتروژن مایع است تا زمانی که فناوری اجازه می دهد آنها را به زندگی بازگرداند، دوباره زنده شوند.

در آنجا، جراحان یک تشریح عصب انجام دادند، سر کولز را از مهره ششم گردنی جدا کردند و محافظ سرما (ضد یخ پزشکی) را به سر بریده او پمپ کردند. سپس یک آسیب شناس جمجمه را باز کرد و مغز را خارج کرد.

کولز حوالی ساعت 10 صبح درگذشت و مغز او یک شبه در یک محفظه نقره ای با دمای منفی 140 درجه سانتیگراد قرار گرفت.

زندگی ابدی از طریق کریوبیولوژی

با این حال، کولز صد و سی و یکمین بیمار آلکور بود یکی او یکی از اولین کسانی بود که از انجماد مغز خالص استفاده کرد که به عنوان محافظت عصبی یا تعلیق عصبی نیز شناخته می شود. الکور که کولز را یک بیمار غیرعادی می‌نامد که فقط مغزش تحت تأثیر قرار گرفته است، نشان داد که ماهیت ناآشنا این روش چندین چالش بزرگ را ایجاد می‌کند. در حین عمل و پرفیوژن تغییراتی در رویه ها ایجاد شد.

مدیر عامل امیل کندزیورا می گوید ده سال بعد تومارو بایو (بیوگرافی صبحگاهی)یک شرکت بیوتکنولوژی آلمانی که متخصص در انجماد انسانی است، برداشت مغز دیگر کار مهمی نیست و در بین انجماد زیست شناسان محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند. ذخیره‌سازی مغز سریع‌تر و ارزان‌تر است، و اگرچه بریدن سر انسان تابو است، اما از آنجایی که بخش‌های آناتومی و مؤسسات تحقیقاتی سال‌ها مغز انسان را ذخیره می‌کنند، آماده پذیرش بیشتر جامعه است.

اما بقیه بدن چطور؟ آیا انسان های آینده وقتی از خواب زمستانی برودتی بیرون می آیند به پاها و بازوهای خود نیاز نخواهند داشت؟

به گفته دکتر اگرچه مغز منحصر به فرد است و نمی توان آن را بازسازی کرد، اما منطق اصلی این است که بقیه بدن نیز می توانند.

این ایده ها ممکن است دور از ذهن به نظر برسند، اما دکتر. کندزیورا اشاره می کند که پیوند اعضا مانند قلب زمانی شبیه به یک داستان علمی تخیلی به نظر می رسید.

با این حال، با محبوبیت بیشتر حفظ نورون، این سوال باقی می‌ماند: در آینده با همه این مغزهای منجمد چه خواهیم کرد؟

به امید معرفی فناوری برای غلبه بر مرگ در آینده

کریوبیولوژی; آیا این روش بحث برانگیز می تواند جاودانگی را امکان پذیر کند؟

به عنوان محقق سابق سرطان، دکتر. کندزیورا از پیشرفت آهسته در درمان بیماری ناامید است. برای او قابل قبول است نبود گفتن به یک جوان 25 ساله که سرطان لاعلاج دارد و در آینده نزدیک خواهد مرد. او معتقد است که هر کس باید تا زمانی که می خواهد زندگی کند.

ذکر این نکته ضروری است که تاکنون خیر مغز انسان (یا کل بدن انسان) پس از مرگ زنده نخواهد شد. امیدی که در پس کریوبیولوژی وجود دارد این است که افراد بسیار باهوش در نهایت بفهمند که چگونه با استفاده از فناوری هایی که هنوز اختراع نشده اند، بر مرگ غلبه کنند. گزینه تمدید عمر برای هر کسی که از یک بیماری لاعلاج رنج می‌برد یا می‌خواهد فراتر از میانگین امید به زندگی خود زندگی کند، این است که خود را منجمد کنند و سپس منتظر روزی باشند که این افراد باهوش آنها را از خواب بیدار کنند.

علاوه بر این، توجه به این نکته مهم است که “انجماد” یک نام اشتباه است. از نظر فنی، جسدهایی که با روش کرایوبیولوژیکی نگهداری می شوند، منجمد نیستند، بلکه به شکل شیشه هستند. حتما شنیده اید که بدن انسان 70 درصد از آب تشکیل شده است. اگر جسد را در فریزر بگذارید و کریستال های یخ در سلول ها ایجاد شود، ترک های زیادی ایجاد می شود و آسیب به بدن امکان احیا را از بین می برد. جسد پس از ذوب شدن، به دلیل پارگی دیواره های سلولی از طریق ترک، حالت نرم و خمیری به خود می گیرد.

در عوض، بدن خود را حفظ کنید کریوبیولوژی این یک فرآیند منجمد سازی است که در آن خون با یک ضد یخ پزشکی به نام انجماد محافظت می شود. سپس بدن به تدریج خنک می شود تا زمانی که شبیه شیشه شود.

کریوبیولوژی; یک روش گران قیمت

کریوبیولوژی; آیا این روش بحث برانگیز می تواند جاودانگی را امکان پذیر کند؟

هزینه های این روش ها و همچنین حمل و نگهداری جسد برای سال های ناشناخته کم نیست. شرکت Tomorrow Bio 200000 یورو برای تعلیق تمام بدن دریافت می کند. در مقابل، هزینه حفظ فقط مغز از طریق کریوبیولوژی 75000 یورو است. دکتر. کندزیورا معتقد است که حفظ کل بدن گزینه بهتری است، اما تفاوت قیمت بین این دو گزینه گزینه دوم را برای افرادی که امیدوارند زمان خود را در سیاره زمین طولانی تر کنند جذاب تر می کند.

Cryobiology به سرمایه و بودجه تحقیقاتی برای نگهداری انبارهای طولانی مدت و کشف چگونگی درمان مرگ نیاز دارد. در تئوری، بدن یا مغز بیشتر ذخیره شده در مخازن منجر به سرمایه گذاری بیشتر در این تلاش ها می شود.

امروزه، عضویت Alcor تقریباً به طور مساوی بین حفظ کل جسد و حفظ عصبی تقسیم شده است. اگرچه تعلیق عصبی ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما هنوز دلایل قانع‌کننده‌ای برای در نظر گرفتن انجماد کل جسد وجود دارد.

هیچ کس مطمئن نیست که مغز همه چیز مورد نیاز برای دستیابی به حس واقعی خود پس از احیا را در خود دارد. آیا زمانی که در آینده ای دور بدون سیستم عصبی مرکزی، ستون فقرات، غدد درون ریز و میکروبیوم از خواب بیدار شویم، خودمان را می شناسیم؟

این یک نگرانی است که باعث شد بکا زیگلر، عضو 23 ساله تورمارو بایو، حفظ کل بدن را انتخاب کند. به نظر او، هر چیزی که مرا «من» می کند در مغز است، اما هنوز ناشناخته هایی در مورد هوشیاری و خاطرات و نحوه تعامل مغز با بقیه بدن وجود دارد. بنابراین، تصمیم گرفتم تمام بدنم را منجمد کنم تا مطمئن شوم هیچ بخش قابل توجهی از هوشیاری و خاطرات من یخ زده نیست.

استفاده های احتمالی از مغزها و اجساد یخ زده

کریوبیولوژی; آیا این روش بحث برانگیز می تواند جاودانگی را امکان پذیر کند؟

به گفته دکتر کندزیورا، در حال حاضر چندین نظریه در مورد اینکه نسل های آینده با مغزهای ذوب شده انسان چه خواهند کرد وجود دارد.

اولین و شاید واقعی ترین نظریه مبتنی بر فناوری های موجود، پرینت سه بعدی است.

دکتر. کندزیورا می گوید: ما می توانیم سایر اندام ها را به صورت سه بعدی چاپ کنیم و مغز را به آنها متصل کنیم. این فناوری هنوز کاملاً وجود ندارد، اما احتمالاً هنوز وجود ندارد. در واقع، چاپ زیستی ارگان سه بعدی – استفاده از سلول های انسانی برای ایجاد بافت سه بعدی – به سرعت در حال تکامل است. نیاز صدها هزار نفر به پیوند اعضا سوخت لازم را فراهم می کند. انتظار می رود این فناوری در دهه آینده برای استفاده آماده شود.

گزینه دیگر ایجاد کلون است دی NA از بافت مغز گرفته می شود. البته کلون باید بدون مغز ایجاد شود تا بتوان مغز حفظ شده را به آن پیوند زد. از زمان تولد گوسفندی به نام دالی در سال 1996، دانشمندان 22 گونه از حیوانات و همچنین جنین انسان را شبیه سازی کردند. آیا کشتی های بی فکر می توانند بعدی باشند؟

برخی از دانشمندان بر این باورند که کلون سازی لازم نخواهد بود زیرا مغزهای بازسازی شده را می توان به بدن های اهدایی پیوند زد. این روش جراح مغز و اعصاب سرجیو کاناورو است یک مقاله آنچه اخیرا منتشر شده است از نظر فنی امکان پذیر است. او پس از بیان جزئیات نحوه اتصال مجدد اعصاب جمجمه و سیستم عروقی به مغز، اعتراف کرد که هنوز راه زیادی در پیش است. با این حال، کاناورو استدلال می کند که با بودجه مناسب، رویای دیرینه سرانجام می تواند محقق شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا