دانستنی ها

شیوع بیماری های مختلف در اثر استرس

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: وقتی استرس در زندگی و جامعه وجود دارد باید منتظر ظهور و شیوع انواع بیماری ها نیز باشیم.

گزارش مهرکیوان آلچیان با بیان اینکه باید در زمان مناسب و ممکن اقدامات لازم انجام شود افزود: استرس ناشی از حوادث و اتفاقات نیز موضوع بسیار مهمی است که در کوتاه مدت و بلندمدت عواقب ناگواری را به دنبال دارد.

یکی از اعضای هیات علمی گروه فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نکته مهمی که باید در مورد استرس بدانید این است که بروز انواع استرس باعث ترشح هورمون های مرتبط با استرس می شود تا بدن بتواند عملکرد سالم تری داشته باشد. . با استرس به درستی مقابله کنید.

ایلچیان بیان کرد: زمانی که استرس و اضطراب در محیط زندگی افزایش می یابد، باعث می شود هورمون های استرس به طور مکرر در بدن ترشح شود و سیستم ایمنی بدن نسبت به آن واکنش نشان دهد.

این متخصص داخلی اضافه کرد: با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن بر اثر استرس، بدن توانایی و مقاومت خود را در برابر برخی بیماری ها، عفونت های فرصت طلب و حتی برخی بیماری های مغزی و عصبی از دست می دهد.

می بینیم که سکته های مغزی و قلبی، آلزایمر، خونریزی های گوارشی، روان پریشی و پرخاشگری به دنبال استرس های مکرر در جامعه رخ می دهد و به دنبال تکرار این استرس ها، شاهد کاهش ضعف سیستم ایمنی، احتمال ابتلا به عفونت ها هستیم. . در حال افزایش است و احتمال شیوع ویروس نیز افزایش می یابد.

عضوهیئت مدیره انجمن متخصصین داخلی ایران تاکید کرد: هرکسی باید با توجه به جایگاه و توانایی خود در جامعه تلاش کند زیرا کاهش استرس برای همه ما الزامی است.

وی گفت: خبرنگار می تواند با تولید اخبار مثبت و امیدبخش به کاهش استرس های اجتماعی کمک کند. پزشک با درمان صحیح و امید به بهبودی بیمار می تواند در کنترل استرس موفق باشد.

الچیان افزود: اما برخی عوامل خارج از کنترل فرد است و به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بستگی دارد.
وظیفه دولت و حاکمان جامعه تلاش برای کاهش استرس در جامعه است. به این ترتیب سطح بهداشت، ایمنی و درمان بهبود می یابد.

ایلچیان در آخرین روز از سی و چهارمین کنگره انجمن متخصصان داخلی ایران در سخنانی گفت: همه ما در ایجاد یا کنترل استرس نقش داریم. وقتی استرس در زندگی و جامعه وجود دارد باید انتظار ظهور و گسترش انواع بیماری ها را داشته باشیم.

در سخنرانی در سی و چهارمین کنگره انجمن متخصصان داخلی ایران (25 – 28) اردیبهشت ماه 1403) به مدت چهار روز، جنبه های مختلف موضوع و بیماری های مربوط به آن و انواع شایع بیماری های داخلی مورد بحث قرار گرفت.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا