اخبار روز

اعتراض یک ناشر به انصراف از نمایشگاه کتابی که مجوز آن از وزارت ارشاد گرفته شده است.

مدیر انتشارات سده که در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد از مجموعه یکی وی با انتقاد از کتاب های این انتشارات که با مجوز وزارت ارشاد منتشر و توزیع شده است، گفت: این کتاب سال گذشته نیز در نمایشگاه عرضه شد و مشکلی نداشت.

حسین جاوید، مدیر انتشارات سده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ده ها و صدها عنوان کتاب با عنوان کتابی که در نمایشگاه امروز گردآوری شده است در بررسی ادیان مختلف منتشر و در غرفه های مختلف عرضه شده است، اما منتشر می شود. کتاب ما بدون اطلاعیه و اطلاعیه جمع آوری شد و دلیلی هم ارائه نشد!

وی با تاکید بر اینکه کتاب “آیین های بودایی در زمان حال” با مجوز وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه چاپ و به نمایش درآمده است، ادامه داد: این کتاب را بدون مجوز به نمایشگاه نمی آوریم نمایشگاه پارسال و بدون هیچ مشکلی منتشر شد و هیچ کس با آن کاری نداشت. نمی دانیم چرا ناگهان این تصمیم را گرفتند و کتاب پولی را برداشتند.

جاوید همچنین نسبت به وضعیت صنعت نشر بخش خصوصی و لزوم حمایت از اقتصاد ملی در کنار اقتصاد دولتی هشدار داد و تصریح کرد: در سوی دیگر نمایشگاه کتاب، ناشران به ویژه در بخش خصوصی حضور دارند و در صورت وجود ناشران. بدون ناشران، این اراده منصفانه به این شکل انجام نمی شود و نمی شود. گاهی می بینیم که اعلام می شود ما در حال گوشه گیری یا اعطای تسهیلات ویژه به گروه خاصی از ناشران دولتی هستیم. در حالی که مقام معظم رهبری بر حمایت از بخش خصوصی تاکید داشتند و خواستار شکوفایی بخش خصوصی و مشارکت مردم در تولید هستند، کار خود را انجام دهند و در اقتصاد تاثیرگذار باشند.

اما به نظر می رسد برخی مدیران دستورالعمل های بالادستی را رعایت نمی کنند و به وظایف خود عمل نمی کنند. با این حال، قرار دادن با ناشران، به ویژه ناشران خصوصی، مناسب نیست. فروش ناشران کاهش یافته است و فکر می کنم بخشی از کاهش فروش به دلیل جانمایی ناشران دولتی و خصوصی است.

این ناشر همچنین معتقد است که جداسازی بخش مجازی و حضوری نمایشگاه کتاب می تواند وضعیت این رویداد را بهبود بخشد، تاکید کرد: تفاوت قیمت در غرفه های مختلف و در قسمت مجازی مخاطب را سردرگم می کند. گاهی می بینم مخاطبی از بازار کتاب انتقاد می کند چون قیمت کتاب در غرفه های مختلف متفاوت است. بدیهی است که عموم مردم نمی دانند که یک کتابفروش می تواند کتابی را با چاپ قبلی بفروشد و دیگری با چاپ جدید. این به بازار کتاب آسیب می رساند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا